AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
3.838

Missnöjd med reservdelsförsäljare på BMW...

Sida 2 av 3
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Tack för tipset!

__
///M som i Mugge.
FD-Ormen:
Var ligger Bayerische?

Mvh. /Kjell
852
Sörpan
325xi -02
Ivars bil i Östersund har en mycket trevlig reservdelssäljare, väldigt stressad ibland, men trevlig och kunnig. Fråga efter Uffe om ni beställer delar där!

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Visa användare
482
Dmi
850i/6 -91
523iM -00
X3 3.0d -05
2800csa -70
Jag gör precis som balmgren och har faktiskt klarat mig utan att få fel en enda gång :-o
Det är ju inte så svårt att gå in på tex realoem och kolla nummer om man inte har tillgång till ETK:n.

/Fredrik
bmw jesus
har viss förståelse för försäljnings personalen i bmw butikerna. massa bmw maniacs som kommer in åh ska handla clips och annat små skit för 100spänn och så tar de en timme att få fram dom. för att maniacen inte är riktigt säker på om han ska ha den. och sen till råga av allt så kommer galningen veckan effter och handlar i 1½ timme till för 200kr....... va mer kan man säga kamma till er som handlar av dessa stackars försäljare.
LT
673
LTK
E39 525i Touring M-sport -04
Bayerische Bilservice AB - Göteborg
Tel. 031-84 75 29
Ågatan 30, 43135 MÖLNDAL

mvh Johan.

Länk
Enda anledningen till att jag fortfarande åker till BMW i Solna är en av reservdelskillarna som är extremt duktig och trevlig men han har också jobbat som mekaniker och har koll på det mesta plus att han oftast snabbt kan få hem saker som aldrig sålts tidigare i Sverige.

/RS2
Visa användare
1.553
W2k
i5 xDrive40 -25

BMWCS#22725
Jag handlar hos BMW Stockholm (Solna) och har inte haft några problem med att få tag i delar, inte ens små skitdelar där jag själv inte är säker på vilken del det rör sig om eller hur den ser ut. Har trots detta aldrig behövt ägna mer än en kvart i kassan - eller fått fel del. Att jag handlar vid tillfällen då butiken inte är smockfull med folk och personalen därmed inte behöver stressa hjälper nog en del.
Du
1.604
Dutta
Bmw 525iM-03
A6 avant quattro 2.7t 6vxl
Handlar av Olle Rutgersson på Henån där får man alltid rätt pinaler om man så förklarar/förbeställer pilliga saker på telefon.
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
bmw jesus, hoppas för BMW:s skull att du inte är anställd av någon BMW-verkstad!

Kunden som blir "illa bemött" när han skall köpa en o-ring för 2kr, kanske väljer ett helt annat bilmärke pga denna händelse, nästa gång det är aktuellt för bilbyte!

Ett dylikt synsätt som du (bmw jesus) ger uttryck för, visar bara på hur lite du förstår angående helhetsupplevelsen hos kunderna och dess effekter i det större sammanhanget...

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
Lo
126
Loudnclear
525 ia '01
Håller med BMW Jesus totalt, ibland när man stått i kö och väntat på någon "mupp" som skall ha pris på något clips för ett par tior och sen efter mycket letande (och väntande) så skall han inte ha något, Grrrrr.
Lo
126
Loudnclear
525 ia '01
Johan B: Du är ju go, "helhetsupplevelsen hos kunderna och dess effekter i det större sammanhanget", snackar vi inte om reservdelar till en bil ?, bilmärkena lär väl ta slut för den kunden.
Mugge. Jag känner igen att en viss säljare på Centruum är lite efterbliven. Han har glömt saker och tagit fel saker flera gånger. Har varit bra nära att lägga en arrogant kommentar, men låtit bli...

Börjar hans förnamn på L och slutar med F? :D

/// Olof

- Überlegenheit aus Bayern -

Länk
F ö så har Johan B rätt.

/// Olof

Länk
Sp
3.093
Spajjjs
330e Touring -22 Mineral grey
Är det lång kö så får man väl 2 alternativ:
1: stå och vänta
2: komma tillbaka en annan dag..

Är det verkligen något att hänga upp sig på? Hur ofta står man på BMW. Hur mår ni egentligen i kön i mataffären var gång?

mvh Daniel

Om BMW och andra biltillverkare inte orkar, svara på frågor, angående reservdelar, så kan dom lösa det mycket enkelt, genom att tillhandahålla kataloger, ETK:n eller liknande, så att kunderna, på egen hand kan leta upp, vad dom behöver och vad det kan tänkas kosta, innan dom "besvärar" reservdelsavdelningen!, Gör man inte det får företagen allt hålla god min, och tillhandahålla den servicen, vid disken.

Mvh Stephan
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Olof: Han du syftar på är säljare nr 1, jag har mycket bra erfarenheter från honom. Säljare nr 3 har ett namn som börjar på R. vill inte skriva vad han heter.

Till er som tycker att man inte kan besvära med att köpa små grejer, så kan jag meddela att jag nästan uteslutande köper "små grejer" till bilen, men om man summerar alla kvitton sedan årsskiftet så har jag handlat på förenadebil för 3 124 kr

så bara för att man en skruv för 19 kr så är man inte en sämre kund för det...

jag har själv arbetat på en datorbutik och en sak har jag märkt... nya kunder kommer oftast och snackar lite och köper ngt litet. Är kunden nöjd så kommer han tillbaka och köper fler grejer...dyrare grejer....

__
///M som i Mugge.
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Var förresten på förenade bil nyss och köpta lite "små grejer".

Snackade lite med en säljare som skyllde på ngn underleverantör eller men han som sålde packningen var inte där, utan kommer förmodligen imorgon... ska dit och snacka med honom då. får se hur det går...

det lät som att det de kunde tänka sig göra var att byta varan mot rätt packning.

__
///M som i Mugge.
Förvånande, var helt övertygad om att det var samma person som jag haft lite problem med. Men nu vet jag nog vem du menar.

/// Olof

Länk
Visa användare
482
Dmi
850i/6 -91
523iM -00
X3 3.0d -05
2800csa -70
Ang. att handla småsaker och att det skulle besvära reservdelskillarna:

Det är deras jobb. (punkt)

Tar det en sån kille lång tid att få fram nummret på den lilla skruven eller clipset så är det reservdelskillen som borde skickas på kurs i hanteringen av ETK:n för en duktig reservdelsman skall banne mig kunna ta fram rätt reservdel på stuns med alla de hjälpmedel som de har.
Skämmande attid att kunden skulle vara besvärande, jag vet att det finns personer som alltid kommer att klaga oavsett vad man gör men de typerna brukar gå att tysta genom att tex. bjuda honom på den där packningen som kostar 40:- eller liknande, ingen stor investering för företaget men kan omvandla en missnöjd kund till en glad kund.

/Fredrik
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.