AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
953

Köpa 728/740

oo
36
oopsen
320D GT xdrive-14 M-sport
Äntligen har resten av familjen förstått att en 7:a är perfekt..
Har dock helt plötsligt fått attans svårt att hitta en bra Sv såld med inte allt för många mil på mätaren, och som finns i närheten till 08 el 054. Vill lägga max 150'
Hittade denna: Länk

Är priset hyfsat?? Räknar ju med att få betala för Sv-såld, men det är det värt (tycker jag iallafall).
li
1.959
liste
535i -89
Vidunderligt vacker färgkombination, men jag tycker att priset är för högt. 20-30.000 lägre känns mer OK, men jag tror väl tyvärr inte att du kan pruta den så pass mycket. Det är naturligtvis mycket bil även för utsatt pris, men i förhållande till konkurrerande objekt är det högt satt i mina ögon.
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Alldeles för mycket för en 98:a med dom milen. När det gäller E38 så är det köparens marknad men då du enbart tittar på Sv-sålda samt i ett begränsat område så kan det ju blir svårare att hitta det perfekta objektet.

___
//Ulf
Håller med programmer till 100%. Kom ihåg att e38 är definitivt köparens marknad.

oo
36
oopsen
Jag vet att jag är kräsen som vill ha svensksåld.. Kan tänka mig att ta en tur i Svedala för att hitta något bra, men även om jag drar mig ut i landet så hittar jag inget bra. Den hos Landin har stått länge, så viss prisdisk finns nog. Har även hittat denna, men den är också 15-20 för dyr tycker jag Länk Denna i Grästorp är ju också ett alternativ, har också stått en bra stund Länk Docklite långt att åka om det är en bom. Har även nys på en privatsäljare som har en -99:a med knappt 10.000 mil (garanterat), som jag gissar skulle hamna på 175-185'
De priser du anger på 740 98:a för ca 200KSEK är inget annat än att skaffa sig en direkt värdeminskning på 80KSEK. Bättre att importera i så fall. Utbudet är mycket större. Vill man ha lågmilare finns det hursomhelst väldigt få att välja mellan iallafall även i tyskland. Denna kanske är något?
Länk

Visst kanske du får mer än 120KSEK för den 740 privat(om du lyckas att alls bli av med den) dock att byta in den så undrar jag om du ens för 120KSEK.

oo
36
oopsen
Det ar en rackarns billig sak Du länkade till..., som verkade väldigt intressant

För mig kvarstår problemet, jag har varken tid el kunskapen att importera (dvs kolla upp allt), eller känner någon jag kan lita på som är kunnig, och då är jag tyvärr hänvisad till Svensk marknad, vill då inte definitivt inte köpa en nyimporterad (finns många). Att råka ut för en halvtaskigt repad, milskruvad bumling blir väldigt dyrt! Får kanske slå til på en Vxxxo T5 som jag skambudat på...

V70, C70, S60 eller S80 T5?

oo
36
oopsen
V70-01 med 9000 mil. 160' nyservad och nya sulor.

Letade mer, och hittade dessa
Länk
vill iof ha en mörk...

Länk

lite många mil, men man får ju inte allt
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
AXS203 känner jag till mycket väl

BMW CS #5139
Jagar V70N T5 själv också!

oo
36
oopsen
J.L: Positivt el negativt?

Simon_en: Hoppsan, otrogen... Jag väntar svar från säljaren, han var tvungen tt prata med sin chef.. Bilen är Grå med ljus halskinn(tyvärr inte hel..), rätt välrustad, med några små skavanker på utsidan. 1 brukare.

Fick svar från den i Uppsala... Pixelbortfall i masor... Bilen är bortvald.
Vill ha en hyfsat felfri bil, betalar hellre för det.
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
728an är väl helt ok. Känner ägaren innan den nuvarande ägaren, han hade den sedan den var ny och sålde den förra sommaren. Jag var själv spekulant då. Helt ok skick men inte helt rostfri, tyävrr extremt snålt utrustad. Priset är för högt, se denna tråd: Länk

BMW CS #5139
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Lite mer OT - simon_en: Köp en 2,4T istället och uppdatera med BSR PPC (252hk/410Nm) och du har en bil som är piggare än T5 och med en (i mitt tycke) trevligare motorkaraktär. Billgare att köpa och försäkra, större utbud och troligen mer lättsåld när den dagen kommer.

___
//Ulf
oo
36
oopsen
J.L: Tack. Då var ytterligare1 bil bortvald. Vill inte ha en snikutrustad.

Letar vidare

/N

Programmer,

tack för tipset. Dock tänker jag inte chipstrimma någon bil mer än tillåtna 10% vridmoment och 20% effekt(kan ha för höga siffror). T5 är gjord för effekten, vet inte om 2,4T är det(dimensionering etc). Vill dessutom inte riskera kuckel om jag skulle krocka eller att bilen blir stulen, så det får nog bli en T5. Orsaken till att jag letar just T5 är mycket att jag vill ha DSTC vilket är std på alla tysksålda v70 T5 från första månaden. På resterande modeller kom det som std från 12/01. Verkar vara det samma i Itailen som erbjuder bra priser på V70.

oopsen,

BMW är underbara bilar men,

- De har små bagageutrymmen, har andra barnet på G så...
- Kraftig värdeminiskning och mycket svårsålt generellt
- Markant dyrare att försäkra än V70 T5 eller 9-5 Aero för mig iallafall.

Bekymmrade inte detta mig skulle jag satsa på BMW!

oo
36
oopsen
Tittade på den första.
Mycket bra skick, lyckats få ner priset 10' och då med ny service, nybes & lite annat småfix. Fundrar på saken. 5 till kanske man kan få ner, men inte mkt mer skulle jag gissa.
Fortfarande MYCKET dyrt, men det är upp till dig självklart!

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.