|
|
|
|---|---|
|
Har läst lite olika tips på hur man tar ut baksätet - någon som VET hur det går till? Vill ju inte sabba någonting och konstaterade nyss att det sitter j****gt hårt om det inte är skruvat! Jag tyckte att jag ryckte ganska hårt men inget hände. På framsidan av baksätet sitter det 2 klumpar - för barnstolar, eller? Eftersom det regnar känner jag inte för att leta skruvar just nu... :) | |
|
Nix klumparna fäster lastrollon/lastnätet när du fäller sätesryggen Vad skall du in under baksätet och göra?? det finns inget spännande där att se...*S* Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
PS du har motsv övre fästen till lastnätet vid kurvhandtagen Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Jo, jag letar den där rackarns utrustningslistan... :P Så hur får jag bort sätet? |
|
| Ingen som kan hjälpa till? Jag har provat att dra det framåt, trycka det bakåt och dra det uppåt. Men inget händer... Jag blir galen! Dessutom är det så trångt i baksätet så man får ju panik när man inte får loss skiten! | |
|
På de "klumpar" du nämner har en hakprofil som sitsens trådstomme går igenom. Skruva loss klumparna, nu är dynan lös, och dra diagonalt uppåt/framåt. Så........klart |
|
|
Jag lyfte i bakkanten rakt upp när jag tog loss mitt. "BMW six appeal" Farkost:Länk |
|
|
NPe: "På de "klumpar" du nämner har en hakprofil som sitsens trådstomme går igenom. Skruva loss klumparna, nu är dynan lös, och dra diagonalt uppåt/framåt." Jag skruvade loss de två skruvarna på varje klump (på var sida om den fjädrande kulan) men sätet sitter fortfarande som berget! Och klumparna sitter fast i sätet, verkar det. Hur jag än drog, tryckte och vred varje tänkbar punkt på sätet var det helt stumt precis vid klumparna. Det känns ju onekligen att sätet är fäst vid klumparna. Och att klumparna är fästa i sätet. Vad göra nu?!?! Någon som har ett trix i bakfickan? |
|
|
Ja ässet är ju att skruva på rätt skruvar på klumpen ;) Nedanför det bläcket du nämner finns två skruvar med insex skalle. Pröva dem så skall du se. |
|
|
J***a s**t! Hur i #&!*~$¤ kunde jag bomma det?!?! Jaha, ut igen, då... Med ficklampa. :) |
|
|
Och vem kunde ana att man skulle riva bort plastkåpan först...? För andra som försöker göra samma sak: Bänd av övre sidan av kåpan med fingrarna, sitter ganska hårt men den gick i alla fall inte sönder. Så för att fira att jag fick bort det sabla sätet tänkte jag att vi kunde avrunda med lite frågesport! Fråga 1: Hur många utrustningslistor fanns det under baksätet? A. Noll B. Ingen C. ca 14 Fråga 2: Hur snabbt gick det att sätta tillbaka sätet? A. ca 20 sekunder B. ca 2 minuter C. ca 50 minuter Första pris: Ett svettigt baksäte i skinn med 500 fingeravtryck Andra pris: En svettig norrlänning i Skåne utan fingeravtryck Lycka till! Och tack NPe! |
|
|
Skall vi gissa på C & A..*LOL* Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
| Utrustningslistan sitter under högra framstolen...inte under baksätet..heh | |
|
Nix; hittade min under baksätet ( liksom många andra E39 ägare gjort..) Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
| min var då under höger framstol iaf, både på 523an och på gamla 328an......... | |
|
Själv hittade jag min på Förenade Bil... Tyckte också mitt baksäte satt som berget och då jag saknade det "jävla anama" som pbengtss uppvisat här så var det enklare att pynta några kronor. ___ //Ulf |
|
|
Klokt drag Programmer, jag hittade den mest av misstag då jag drog kabel till CD växlaren Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.