AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
406

Blinkersglasen passar inte!!!

Visa användare
1.245
powerkjell
Seat Ibiza Cupra -14
Jag köpte vita framblinkers från HOVA á 495 kr. Formen stämmer med den originalmonterade orange blinkersen, men ändå passar den inte! När man trär in den i de skenor den ska glida in med kommer den för nära strålkastaren.
Jag provade att låna en vit blinkerssats från BMW Solna, men den passade inte heller... Är det skillnad mellan importerade/svensksålda?
En iakttagelse är att strålkastarglasen är nya. Kan de sitta för långt åt sidorna?
HJÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄLP!
Ha
152
Hasse
BMW 320 Cab -10
Din kärra kanske har varit och nosat på något...
Ha
152
Hasse
BMW 320 Cab -10
Kolla skruvar och bultar till skärmar, huv mm.
Ka
131
Kanada
328i -00
Tjenare Kjell!

Vet att det finns två typer av fabrikat av strålkastare, Bosch och ZKW. Men tror inte det ska vara någon skillnad mellan dem med avseende på formen på skenorna till blinkersen. Hur sitter de gula orginalen då om de har samma form som de vita? Strålkastarglasen kanske inte är orginal och har dålig passform. Tyvärr så tror jag att glaset och skenorna sitter i ett stycke, så det går nog inte att lossa på dem och justera.
Till något annat, du bodde i Hägersten eller hur?
Då kanske vi nästan är grannar....

///Nicklas
Hej

Har du fått tag i rätt lampor? För visst är det olika lampor på coupe/cab och sedan?

Björn Markholm
to
708
toby 2001
Bmw Z4 3,0 2003
coupen har väl kortare glas?!?? åtminstone är ju ögonlocken kortare!!!!!

//Tobbe

No risk no fun!
Montoya
Hej

lossa lite på skruvarna som håller strålkastarna och sätt dit blinkersen sen kan du justera lite och skruva åt igen, så gjorde jag ...
Ko
1.521
Koni
320is -94
M3GTR -95
Strålkastarna är samma på alla E36 förutom compacten, däremot skiljer blinkersglasen mellan coupe/cab och sedan/compact.
Visa användare
1.245
powerkjell
Seat Ibiza Cupra -14
Jag ringde HOVA och förklarade problemet. Fick svaret att de aldrig tidigare fått något klagomål så det måste vara mina strålkastare som sitter monterade för långt ut... Åkte då till BMW Solna och jämförde med en annan Coupe - ingen skillnad mot min tycktes det. Så jag köpte BMW original vita blinkers av den väldigt trevliga personalen där (gav mig f.ö. entusiastrabatt eftersom de tycker att jag är det...).
Originalen passade som handen i handsken! 'klick'

Någon som vill köpa HOVA vita blinkersglas? :-)

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.