|
|
|
|---|---|
| Är databoxen likadan på 530i som 535i? Har fått motorn bytt och undrar om man måste flytta över boxen också? | |
|
Boxen är densamma, men informationen på E-promen är annan på 535:an, antingen flytta över e-promen (chipet) eller så bytt boxen! Går att köra en 535:a med 530 box, men den får sämre motorgång o svarar sämre på gasen..... o.s.v- ///Magnus |
|
|
Edit: Gäller förövrigt bilar av samma årsmodell! ///Magnus |
|
| Jag har satt i en 535a 92a i min 530 89a behöll min kabelhärva o box funkar klockrent både tomgång o den svarar direkt på gas o går perfekt | |
| Ok bilen är en 88 men motorn som ligger i nu (3.0i) är 89. Spelar det nån roll? För ibland så rycker den och drar inte riktigt som den ska när man gasar. Tack för svaren. | |
| sitter en svart dosa på sidan av gasspjället är den rätt inställd det ska klicka på en gång du rör gasen minsta lilla | |
| Saken är den att bilen kan funka bra en hel vecka och helt plötsligt efteråt börja hacka när man håller jämn gas. Gasar man ordentligt så tar det lite tid och hackar en stund innan den drar på normalt. Kan det verkligen ha med boxen att göra då? Kan det vara bränslepumpen istället? | |
| har du provat med startgas om de läker luft nånstans.annars kan det vara bränsletillförseln | |
| Ja det har dom på verkstaden gjort, inga fel där. Men dom sa att det var luftmassemätaren och då bytte jag den men samma sak ändå. Ibland hackar den ibland inte. Vet inte om man ska köpa bränslepumpen också nu? För jag har bytt så mycket på den och orkar inte mer. Har blivit för mycket nu, måste veta vad som är felet. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.