AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.002

Nya 325 med automat

Hej!
Min mamma har nyligen beställt en ny BMW 325 med automat. Blev besvinken över detta val då jag tar körkort ungefär vid leveransen av bilen, och jag vill självklart köra manuellt.

Jag undrar om någon här har provat nya 325 (eller 330, 320) med automat? Funkar kombinationen bra och hur står den sig till en manuell?

Tackam för svar/
Carl
ta
2.494
tarzan325
E61 520d M-sport -08
7500 till 42100mil.

F11 520d M-sport -15
Jag kan säga att om du nu funderar på att rejsa med den vilket jag tycker förstå, eftersom du nu är så besviken över automat, så kan jag säga att rent tidsmässigt tror jag att du med nytaget körkort klarar dig bättre med en automat, eftersom man måste växla väldigt exakt för att inte tappa något drag..

Jag vet att jag var likadan själv som 18 åring med nytt körkort och gillade att rejsa, men jag säger bara: ta det lugnt!

Diesel-räsern
/Rickard
Er
151
Eric86
Bmw Ci ("min")
Bmw 120dM -07 (min mors)
Jag har kört nya 325 med automat, även om jag är ung (19) och gillar att växla manuellt så blev jag aldeles kär. Om jag skulle göra en nybeställning av denna bil skulle jag definitivt överväga att ha automat..
Nackdelen med Automat är väl att det kommer kännas obekvämt och omodernt när du någon dag tvingas köra en bil med manuell låda :-)

Jag kan inte tänka mig annat än att 325i E90 passar alldeles utmärkt med automatlåda, även om en manuell låda givetvis har sin charm också.

Var du glad att du slipper köra något annat än BMW! :) Lycka till med körkortet!

Mvh,
Kalle
_____
525an: Länk
No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
Jag har kört E90 (325i) med automat och E90 (330i) med manuell låda. BMW tar 20900:- för automatlåda. Jag skulle hellre betala 20900:- för att få manuell, men detta är i väldigt hög grad en smakfråga. Jag sitter inte i köer tillräckligt ofta för att önska mig automat.
Du
1.604
Dutta
Bmw 525iM-03
A6 avant quattro 2.7t 6vxl
Fler väljer automat idag på nybilar samt fler letar automat vid begagnat köp.
ak
118
akb
328i E46 -99
I den här tråden Länk beskriver tretretti då han varit och provkört en e90 330i med automatlåda!
Har kört 325 med automat. Den kändes väldigt mycket tråkigare att köra. Halva nöjet är ju att få använda den underbara växellådan. Den kändes slöare med automat.
Tack så mycket för era svar. Allt verkar ju frid och fröjd så när som på clubsports lite deprimerande kommentar. Aja, som sagt, jag är glad nog att det blev en ny BMW, och jag får väl vänja mig vid och lära mig uppskatta automat. Måste ju ha sin charm det med....

Förrästen, är det någon som provat en ny 3a med halvläder i? Har nämligen beställt det (i svart med sportstolar) och undrar om det passar bra och ser snyggt ut?
Angående halvlädret:

Mycket snyggt och smakfullt. Skön struktur på tyget och samma höga läderkvalitet som "hellädret".

//Chrille
Håller helt med Chrille angående halvläder. Det är både snyggt och skönt, sannolikt den bästa kompromissen ur komfortsynpunkt.

Helläder är så klart snyggare och ger en lyxigare känsla, men jag ställer mig tveksam till om det är värt den stora merkostnaden.

Mvh,
Kalle
_____
525an: Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.