|
|
|
|---|---|
|
Jag har problem med att få lös min orginal kassetspelare, det sitter en lucka på båda sidorna av stereon, när jag öppnar dom är det bara två hål precis så att man rymmer en liten skruvmejsel men jag får inte lös stereon har provat trycka och allt har varit förjäves. Bilen är en 328Ci -97 E36 /jens | |
|
Är det som en orginal radio till en E34a sitter det små insex skalla inne i hålen och sen är det bara att skuva ca 200 varv.. Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
| Jag har också problem med att få ut den jämrans bandaren. BMW Reverse RDS verkar att vara en Blaupunkt. innanför sidoluckorna så finns, som ni säger, två hål på varje sida. Detta har alla Blaupunkt apparater också. Gasar-Magnus.... det finns inga insexskuvar där på min utan vanliga låsbleck. (Åh vad jag önskar att det var insexskruvar. I hålen ska istället ett långt hårt föremål, ex spik, in för att böja bort låsningen på sidan. Men, men, men apparaten verkar vara fastskruvad på baksidan. Då måste en massa grejjor bort för att komma åt. Finns det inget enklare sätt att lösa detta? Hur får man bort själva hållaren till askkopp och tändare? Vet ni det så skulle jag bli glad för ett svar. | |
|
Jag monterade en Blaupunkt en gång och till den var det med två stycken U-bockade rundstångsdemonteringsverktyg, och som jag minns det, så måste Una in i hålen så att samtliga låsbleck samtidigt trycktes undan för att det skulle gå att demontera. Någon bilradiofirma borde ha demontageverktyg som du kan låna/köpa... /Udo Dirkelsniff Länk |
|
|
Hej på dig Dirkelsniff. Jo det är sant som du säger om "U´na". Jag lånade två stycken sådana igår kväll av en granne. Kruxet är dock det att det fortfarande inte går att få ut den. Den ruckas lite i vänsterkant men inte mer än tidigare. Jag tror att den är säkerhetsskruvad baktill. Jag har lossat på klädseln på båda sidor om mittkonsollen men där är det packat med luftkanaler, sladdar, slangar till AC etc. Möjligen går det att demontera luftkanaler men ska det behövas? Möjligen är det enklare att ta bort det övre gallret och ta bort kanalerna där för att komma åt ovanifrån...? Men jag skulle helst prova med att komma åt underifrån först. Problemet är hur jag ska få bort själva "Vaggan" med tändaren som askkoppen sitter i. Jag hitar ingen skruv och heller ingen låsning. Buhu! Hilfe bitte, hilfe! |
|
|
om jag minns rätt så måste man bort med trä listerna eller vad det nu är för material som sitter på handsfacket. stereon är skruvad från sidan på vissa bilar.. hittade bilder på det någonstans men minns ej vart dom fanns.. |
|
|
Tja! Ich habe meiner CD spieler im meiner BMW montiert!!!! Hushållsknivar, orginal blaupunkt "U´n" och en massa vilja gjorde susen! Som tur är satt inte min skruvad vare sig från sida eller bakifrån. "Problemet" är att BMW har världens bästa och tightaste passform på allt. De är helt enkelt de bäst och krångligast ihopskruvade bilar som finns. Låsblecken var undanböjda med passformen gjorde att den satt som beg ia lla fall. Jag fick t.o.m. med mig hylsan när stereon kom ut. Ingen plast förstörd. Seger |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.