|
|
|
|---|---|
|
Hej, Gjorde ett ryck idag och sprayade bägge skärmkanterna i fram på min E34 med sprayfärg köpt från Mekonomen, laxsilvermetalic och klarlack. Lade ca. 3 lager färg och 3 lager klarlack. Maskade ordentligt och vek maskeringstejpen dubbel mot lackstälet allt för att få så liten kant som möjligt. Trots detta blev det en liten kant på några ställen. Hur länge skall man vänta innan man kan polera bort kanten och med vad skall man polera? Går det att använda Sonax flytande rubbing, står visserligen på burken att den inte är för metaliclacker. Har läst här på forumet att det inte skall spela någon roll. Resultatet blev väl ganska bra, kanske en liten nyansskillnad, den nya lacken blev något ljusare skulle jag tro. Skulle man lagt på fler lager lack och klarlack? mvh Mackan | |
bustorp |
Bäst är nog om du väntar tills i morgon o tar den gamla sortens rubbing med slipmedel ex. Err-Bee 103 eller AutoSmarts Grafter. Sen finpolerar du efter det så kan det nog bli vettigt. Tänk på att inte maskera utan att dimma ut färg o klarlack i fortsättningen så slipper du kanter o får mjuka övergångar istället. Rubba färgstoff får du ju göra i a f om du inte maskerar halva bilen. "Ödmjukhet inför kunskapen" |
|
Hur menar ni med att vika tejpen dubbel? Dimma ut? Spraya ett område större än själva stället man vill lacka om eller? *BAWORAK* |
|
|
Jag tycker dimma ut metoden är bäst,Det vill säga att man som du säger SvanteE sprayare området utan maskerings tape (givetvis tape på listor mm) sen lägger på klarlack. jag brukar låta färgen ta sig minst en vecka innan jag maskinpolerar området! |
|
|
Men ska man ändå inte ha lite sjyd som en tidning eller så längre upp på området iall man tabbar sig? Dvs om området jag ska praya är 2x5 cm så låter jag kanske 4x10 cm vara fritt men resten täcks av? Eller? *BAWORAK* |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.