AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
518

Oljeläckage på en 325i cab -88

Ca
25
Cabgrabb
BMW 325i Cab -88
BMW 730 iAL -93
Jag har bytt olja i min 325i -88. Efter mycket rådbråkande valde jag en delsyntetisk olja, den har aldrig haft någon helsyntetisk olja. Nu har jag märkt ett litet oljeläckage i fronten under på motorn. Inte många droppar. När bilen stått några dagar syns en oljefläck av en femkronas storlek på marken längst fram i fronten(i mitten), verkar läcka när den är varm för att sluta när den kallnat. Är det någon som har en susning vilken packning det kan vara. Om det nu är ett jättejobb att byta den packningen, vågar man hälla på något som tätar innifrån? Jag har motortvättat bilen i samband med oljebyte. Den har gått 20 000 mil och var inte mycket skitig (har sett "nya" bilar som varit mycket skitigare). Läckaget kan ju då ha varit tidigare men täckts av smuts.

Cabben
Lundqvisten
Cabgrabb: Det vanligaste stället det läcker olja på i framkant är kamaxelns främre packbox samt även vevens främre packbox, dessutom läcker det ofta från de fyra halvmånarna i gummi som tätar mellan topplockskåpan och toppen. Köper du nya halvmånar så köp då original annars läcker det ändå.

Ett tips till: Dra åt samtliga små bultar till oljetråget..brukar göra underverk.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.