|
|
|
|---|---|
| Enligt denna länk är det endast 139 st stämmer det? | |
|
Försöker lägga in länken Länk |
|
|
Ja det stämmer, gällande RHDbilarna, Men du får plussa på dom vänsterstyrda, för att få totalsumman. En fråga, när är din M5:a, byggd? Vilken månad? Mvh Stephan |
|
|
Vänsterstyrda; Touring 211st, kanske 212st, Sedan ca 350st, sammanlagt, ca 700st både RHD och LHD. Mvh Stephan |
|
|
Exakt 404st vänsterstyrda 6vxl har jag och m5toureg räknat till, samt 211 (212) touring som Stephan redan nämnt. M5 e34 -96: är din M5:a egentligen en 95:a, fast uttagen 96? Eller vad är det som är -96 på den? Sista bilen tillverkades 7/95 om jag inte minns fel, och den räknas som en 95 års modell. -M5 E34 Limousine register Länk |
|
| M5an är uttagen 96/04 enligt en mycket trovärdig service bok, har mämligen kollat med BMW tyskland där de plockat fram 3 garantireparationer som stämmer med mätarställningarna på utförda servicar kostade ca 300 kr | |
|
När bilen är uttagen är inte intressant i sammanhanget, tillverkningsmånad är det som avgör årsmodell. Mvh, Kalle _____ 525an: Länk |
|
| M5an är tillverkad 94/12 enligt Länk | |
|
Då är det en 95:a :-) Mvh, Kalle _____ 525an: Länk |
|
| Tackar för snabb information | |
|
det finns rätt många E34 M5/M5touring med (EZ) 1996, dvs. första registrering under 1996 men tillverkad långt tidigare, under första halvan av 1995, 1994 och det kan även finns några tillverkade redan 1993 - M5touring register |
|
|
OK men isåfall: Fr.o.m. när började de större bromsarna monteras om man räknar tillverkningsmånad?? Är det inte enbart på bilar tillverkade 95?? |
|
| Och jag antar att de också alltid hade 6-växlat på dessa bilar! | |
|
tyvärr är det INTE så enkelt, några av de tidiga 6-vxl bilar allmänt betecknat som 95:or har samtliga -facelift- detaljer FÖRUTOM det stora (compound-floating-disc) bromspaketet - tillverkningen av 95:or började ca. 06/94 MEN det finns även några stycken -för-serie- bilar som KAN saknar någon av -facelift- detaljerna och då oftast bromspaketet - dvs. handlar det om en tidig 95:a BÖR man kolla bromspaketet lite extra noggrant - M5touring register |
|
|
Djungel det här..... Tack för infon |
|
|
'hand-assembled by a team of 8 highly skilled craftsmen' at the M-facilities in Garching (home of BMW-Individual) - ;) |
|
|
Vad är inte handmonterat på övriga E34:or, jämfört med Garchingbyggda bilar, märks skillnaden, på något eller sitter skillnaden i känslan/vetskapen? Mvh Stephan |
|
| Är inte M-speglarna standard på alla -95:or?? | |
|
Tillval, kod 784, kostnad 580DM. Mvh Stephan |
|
|
Stephan735i@ enligt uppgift som man kan/bör ta 'med en nypa salt' så kunde testförarna (de som körde en 25 km runda med varje bil innan de sista små detaljerna fixades till innan bilen blev godkänt för leverans) avgöra vilket av 'teamen' som had 'gjord' den aktuella bilen utan att känna till detta på förhand..... - det må vara som det vill men visst är det skillnad mellan handbyggt och montering på löpande bandet avseende 'kvalitet' m.m.,m.m. men det har diskuterats här tidigare - det är bara att konstatera att E34 M5 är den sista -riktiga- M-bilen, handbyggt i Garching - eftersom detta betraktas som ett positivt argument av BMW själva så bör det finnas en +faktor i detta faktum - många inse detta, några inte - det är upp till' var och en, 'Koenigsegg' där några av oss fick se tillverkningen här om dagen är definitivt en -handbyggt bil- till exempel - (E34 M5-kaross är INTE handbyggt, den kom direkt från karossfabriken till Garching t.ex.) nog om detta !;) |
|
|
m5toureg; Det som jag tycker är intressant, att det är positivt förstår jag och håller med om, men till vilken grad, det är det jag vill få reda på, i frågan är, om jag jämför, någon speciell detalj på b97_knl:s M5:a, och tittar på samma detalj, på någon av mina bilar, kan jag upptäcka, en skillnad?, Märkte du någon skillnad mot din tidigare E34 Touring? Till exempel, så känns dörrarna, mycket bättre/solidare på mina E34:or, byggda 9509, 9510, än min E32:a gjorde byggd, 8702, det vore roligt att känna till, vad som skiljde i byggandet i Garching jämfört med Dingolfing, vad handmonterades i Garching, som inte gjordes i Dingolfing? Det märks en otrolig skillnad, hur en bil har blivit behandlad, under åren, min Svarta, är mycket bättre, i detaljerna, än min Gröna, trots att den gröna bara rullat 20tkm mer, Mvh Stephan Ps; Ringde Skövde/Skara, "kommer inte i håg vilket" i dag, men för sent, telefontid mellan 7-11, så uppgifterna får vänta tills i morgon, fick dina fax i dag. Ds; Hur går det med den sena Touringen, du är ute efter? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.