AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
961

E36 rieger "E46 look"front

Någon som monterat denna.
Går det att ställa bilens fästen på kortsidorna?
Måste man limma fronten mot balken?
Vad skall man med alla skruvar och popnitar till ?

MVH / Johan
Hmm, har själv en Nooza E46 look front...
Och på den kan man iallafall fästa i org fästen på sidorna... och den behövs ej limmas fast...
Mkt enkel att montera!

Shake That Ass
men asså...om man inte limmar den mot balken är det ju skit lätt att sno den...
så jäkla hårt sitter den inte mot sidofästena eller?
Visa användare
49
Hultan
325 cab-94
Jag har den fronten. Originalskenorna på sidorna passar ju fint...sen tar du självborrande skruv å drar rätt upp i grillplåten underifrån. Jag använde inga popnit..skruva var enklare...använd många om du e rädd att bli av me fronten ;-)

Mvh

okej...jag kommer limma fronten på orginal krockbalken. litar inte på att den kommer sitta ordentligt med bar skruvar i grillen. syns ju dessutom om man ser bilen rakt framifrån.
Hultan. Köpte du Riegers dimljus och ranar till fronten. Eller har du eftermonterat av annat fabrikat?
ranar = svarta ramar runt dimljusen.
[ingen edit funktion här inte].
Visa användare
49
Hultan
325 cab-94
Haha ne då missförstod du...inga synliga skruvar här inte..du får inte göra infästningar så långt ut :-)

Dimljusen är köpta på racesport...595 riksdaler...verkar va jäkligt bra kvalité dessutom...finns som dimljus som mina eller med klarglas fast då e det helljus..snyggare me klarglas men jag vill kunna använda utan att polisen har synpunkter :-)

Mvh

m-
331
m-b
Bmw X4

Porsche 911 Targa 3.0SC
jag köpte dimljus på biltema i klargla å bygde egen ram. jag hade nooze fronten
Haha, tar nog sin lilla stund och skruva loss en sån där front i mörkret! =) själv fäster jag min med ca 10 skruvar lite här o där!

Shake That Ass
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.