|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag funderar på ifall man kan påverka sättet som larmet indikerar aktivering och deaktivering? På Alpinan så blinkar ju Carguard larmet 3 ggr vid aktivering och 2 ggr vid deaktivering... E38'an blinkar en gång vid aktivering men inte alls vid deaktivering... Det skulle var smidigt för mig att se när man låser upp dörrarna (om inte annat när man står långt borta och vill säkerställa att man låst) Kan man ändra sådana här saker? Hur kommer man in i de "gömda" menyerna som finns på OBC om man har TV/Navigator? (Man har ju inga speciella OBC knappar i det läget) /Marcus Bmwcs# 4680 | |
|
vet du vilken modell du har på ditt cargard ? 950, 950s eller ? Stefan |
|
|
Marcus, jodå det kan man göra, dock inte via OBC, måste göras med extern utrustning, t.e.x ÅF-verkstaden. Se Länk för alla tillgängliga val. En hel del av valen är tillgängliga på bilar från före 9/98 och dessa inkluderar valen för kvittering vid aktivering av larmet samt automatisk låsning av dörrar, selektiv upplåsning, komfortöppning/stängning och säkert något mer jag glömt. Mvh Björn |
|
|
Stefan: Alpinan är den som har carguard larmet, om det var det du undrade.. (och då är det 850S som sitter), E38'an har standardlarm... Björn: Tack, tack! :) Då är det bara att kontakta Novation och höra hur mycket de tar för säkert 5 minuters jobb! /Marcus |
|
|
Ok, annars går det att prog via sändaren och tändningen om det är ett vanligt cargard som är eftermonterat, Vad heter larmsystemet som sitter imonterat i din ? (bara lite nyfiken) så man vet Stefan |
|
| Stefan: Systemet som sitter inmonterat i min? Det är standardlarm till E38, inte vet jag vad det är för "system"... | |
|
Ok, då vet jag, det var bara en liten tanke som slog mig bara. Hoppas det ordnar sig på enklaste & billigaste viset för dig. Stefan |
|
|
Det går att programmera en del i Car memory och Key memory, kolla länkarna här: Länk Personligen tycker jag det är bra att det enbart blinkar när man låser, annars är det risk för att man inte inser att man trycker på fel knapp. Detta kom jag underfund med när jag skaffade en Audi A6, där det blinkar både vid låsning och upplåsning. Nu vet man inte riktigt om man låst eller öppnat, eftersom jag har svårt att lära mig skillnaderna mellan de olika typerna av blink. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.