|
|
|
|---|---|
|
Hej, min tyska är inte vad den borde vara efter 2 års studerande =) Kan nån fena översätta följande utrustning, gärna även till engelska: -Beide aussenspiegel, Fahrertyrschloss und scheibenwaschdysen beheizt -Zentralverriegelung -anerkannte Wegfahrsicherung -Geschwindigkeitsregelung -Servolenkung -Lenksäulenverstellung mechanisch --Kopfstytzen hinten -Edelholzausstattung (Wurzelholz) -Innenausstattung mit hochwertigem stoffbezug dunkelanthrazit mit dezentem blau/grynem asymmetrischem streifen Mvh //B | |
|
Jag gör väl ett försök, finns säkert någon som är bättre på detta än mig dock. -Beide aussenspiegel, Fahrertyrschloss und scheibenwaschdysen beheizt El-uppvärmda sidospeglar, dörrlås på förarsidan och spolar munstycken. -Zentralverriegelung Centrallås -anerkannte Wegfahrsicherung Ingen aning -Geschwindigkeitsregelung Farthållare -Servolenkung Servostyrning -Lenksäulenverstellung mechanisch Ställbar ratt, manuell --Kopfstytzen hinten Nackstöd bak -Edelholzausstattung (Wurzelholz) Trä inredning, vet inte träslaget -Innenausstattung mit hochwertigem stoffbezug dunkelanthrazit mit dezentem blau/grynem asymmetrischem streifen Klädsel i högkvalitativt material, antrazit färgat med blå/gröna asymetrisk ränder(Alpina ränder alltså) |
|
| "anerkannte Wegfahrsicherung" (Wegfahrsicherung="startspärrssäkring") förmodligen annat uttryck för "anerkante Wegfahrsperre" som betyder att det finns ett godkänt larm el. liknande på bilen, alltså inte BMW original | |
|
Tack! Nu vet jag allt (utom Wurzelholz) //B |
|
| "Anerkannte wegfahrsperre" skriver BMW om sina beg.bilar när det är godkänd startspärr i bilen (även originalmonterad). | |
|
Kane: Ok. bruno: Wurzel betyder ju rot och Holz betyder trä så någon typ av trärot är det säkert...hmmm. |
|
|
Bruno? Dags att köpa ännu en B8? *fear Bruno truly* /Marcus Bmwcs# 4680 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.