|
|
|
|---|---|
|
Jag har en 325 E36, och jag har något konstigt missljud i bakvagnen. Låter som om att det sitter över (runt om) vänster bakhjul. När jag kör över ojämnheter, ex upp för små kanter eller kloacklocken i gatan smäller/konkar det! Jag kan inte hitta problmet?! La precis ned hela min själ i att byta silentblock, men blev lika besviken som innan när jag rullade över en kant. Någon som haft samma problem eller kan tänkas veta vad det är. Hjälp! | |
|
Med 99 % säkerhet är det vänster bärarmsbussning där bak. Den sitter ute vid hjulet och syns tydligt där undertill om den är slut. Jag hade det problemet på min men det var högersidan. Drar den åt något håll också när du släpper ratten? |
|
| Glömde förresten att den kostar ca 120 :- hos BMW. Är du lite händig kan du byta den själv. | |
Lundqvisten |
Kolla upp det övre bakre vänstra stötdämparefästets lagring. |
|
övre stötdämparfästet tippar jag på till 99%. man behöver inte vara händig för att byta den? jag har själv gjort det ;) |
|
|
finns beskrivning i mektips med bilder hur du bytar. använde mig av den. vart rätt lätt och tog en timmes tid kanske. |
|
|
Tack "jigga" mycket för tipset - och kostnadsinformationen. Det bör nog vara bärarmsbussning, då alla symptomer min bil har tyder på det du beskrev. Spajjjs, tackar även dig, men felet är inte övre stötdämparfästet, då jag tidigare även bytt detta. Då är det bara att dra på sig blåstället och ta sig an ännu en bussning. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.