|
|
|
|---|---|
|
Hej. Jag har letat i forumet efter svar på min fråga men inte funnit nått... Problemet är följande: En snöig dag satt jag på torkaren... det gick oerhört trögt och den orkade inte ner hela vägen på tillbaka svängen, alldeles för mycket blötsmö i vägen. Nu stannar den en bra bit upp. Toppen av torkarn är ca 20 cm över den plats den bör stanna vid. När jag startar torkarn går den ner till ursprungsläget och går sedan upp till normalt maxläge och går därefter ner till den plats den startade från, alltså alldeles för hög upp. Den högsta farten funkar inte, det går lika fort som om den är på vanlig torkar fart. Vad är problemet. Är torkarmotorn slut? Eller har den bara vridit sig på axeln? Eller är det nån elektrisk komponent som strular? Vill sälja bilen snart men vill fixa problemet... Mvh. Micke | |
|
Länk /Udo Dirkelsniff Länk |
|
| Hej kan bara volvo har tillverkat motorer och torkarsystem till dom men alla är någorlunda licka så kolla microbrytaren i motorn som sitter på et kuggjul om den slår till varje gång torkaren går annar får du bta den eller så har axeln vridigt sej. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.