AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
552

hur tar man bort orginal bmw reverse kasset i en e46

hur ska jag få bort den sittande kassetdäcken för att installera en vanlig cd, jag har hittat ny panel med fäste å så på BRL samt kablage men jag vet ej hur jag får bort den som sitter där nu
bilen är en E46 sedan.
det var faen vad folk var hyggliga här då
inte ett svar..
jaja efter att man tog saken i egna händer löst jag detta genom hand kraft. så nu följer en liten guide till nästa person med samma problem:
Börja med att peta in en mejsel i överkant på listen till HÖGER (den list som går över hela instrument brädan) böj lite försiktigt så du kan flytta mejseln under tiden du kommer märka att hela listen flyttas ut lite hela tiden.
när du sedan får in fingrarna är det bara att dra hela listen utåt så kommer den att lossa, sitter med nån konstig sprint variant.
När du nu fått bort den på passagerar sidan fortsätter du till MITTEN (OBS DEN TILL HÖGER MÅSTE BORT FÖRST) den sitter endast med en "låsning" vilken är plaserad till VÄNSTER på listen.
När du fått bort denna är det bara att låssa dom 2 skruvarna och dra sedan hela Kasseten RAKT UT.
VOILA borta nu är det bara att skaffa en ny fäst anordning (läs insats) på BRL samt lite kablage
Det beror nog inte illvilja utanpå att under rubriken "Gör-det-själv" finns följande fina mek tips: Länk

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
jaja ok då, men ändå nån kunde ha påpekat detta att jag skulle ha brukat sökfunktionen som ny användare på sidan.
men som sagt en gång är ingen gång, medans 2 ggr är 1 gång förmycket :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.