|
|
|
|---|---|
|
Tjenna jag tror ja blivit knäpp, men min 325-93 börjar ju bli tråkig!! Hur e de med att sätta i en m3 spis?? Kör man ju med 325 reg papper och en massa mer effekt! Någon som har några olika tips om detta??? Tack på förhand Persson | |
TobbeBMW |
Det funkar att trycka ner en M3 motor ja, utan större ingrepp. MEN (finns ju tyvärr alltid ett men) den för svårt att gå igenom besiktningen då det (för ett tränat öga) finns vissa skillnader mellan motorerna (grenrören bland annat) som inte går att dölja. sedan lär du få pröjsa upp en bra peng för en motor, räkna med en 40-45.000:- för en med 10-12.000 mil på mätaren. För denna summa för du ett komplett kompressorkitt från ESS till din standardmotor, den blir visserligen också olaglig hos SBP, men minst lika rolig som en M3:a Kompressorn går ju att plocka ur alt, "häkta av" det är ju värre om du bytt hela motorn. |
|
Jag har hittat en sida i norge som dom säljer hur mycke prylar som helst. Där kan du hitta en M3 motor för 12000:- och uppåt. Fanns även ett kompressorkitt till 325 24v för 7500:- www.billisten no |
|
| jag hittar inget om kompressorkit till 325orna... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.