|
|
|
|---|---|
|
Jag har sökt men inte hittat svaret.....Har läst någonstans att det ska gå med någon typ av exenterbussning att få hjulet rätt i hjulhuset vid användande av e36 fjäderben på e30. Benen sitter ca 25mm för långt bak. Någon som vet hur man fixar till det här? Bak blir det m3 nav så det är löst. m30 i e30 | |
|
Har du kollat denna tyska sida?? Länk ///Tobbe |
|
|
Min Tyska är inget vidare. Finns länken på Engelska också? Annars så var det bra info. m30 i e30 |
|
| Länk | |
| e36 bärarmar fram hör med johan "funbeemer" | |
|
Fixade till centreringen av hjulet idag. Byggde om originalbussningarna till exentriska bussningar. Nu sitter hjulet nästan rätt, 5mm längre fram hade inte skadat. Men hjulen jag tänkte använda får jag göra mig av med. Breyton kopior 8,5*17 ET 13 med 235/45-17 blev för brett. Någon som vill köpa dem????? eller byta till smalare med et ca 35-45?????? m30 i e30 |
|
|
m30 i e30: E36 M3 3,2 bäramar fram i kombination med dina excenterbussningar så blir det helt rätt, enl. den tyska sidan som nämndes ovan. Håller själv på med detta, har hittills bara fått tag på en bärarm från skroten, antagligen blir det till att köpa ny på BMW till ena sidan (ca 1500:-) Har inte monterat än men det ser ut som att det ska bli rätt, 3,2:an har en annan vinkel mellan bussning och spindelled än övriga modeller. |
|
| 7x17 med ET41 (M3 vinterfälgar) passar tydligen bra enl. den tyska sidan. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.