AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.616

Laga rost på taklucka

Ba
39
Baffer
540iA -94
Pga att listen runt takluckan börjar bli gammal så har den släppt runt takluckan och det har bildats rost runt hela luckan, dock inget på själva bilen. Rostangreppen är inte så allvarliga men jag vill gärna fixa till det innan det går allt för långt.

Hur svårt är det att montera bort takluckan för att sedan få den fixad och omlackerad? Det går en hel del vajrar som sköter själva luckan och dem vill man ju gärna få rätt på. Ett sätt är att skaffa ny lucka och få den omlackerad i rätt färg för att sedan göra ett byte så att man slipper ha bilen utan taklucka.

Fick pris på firma på 3236 kr inkl moms för demontering/montering och lakering. Är det ett bra pris?

Bilen är en 540 -94.
HD
1.579
HD91
E61 523i touring
E61 530d touring
Luckan är lätt att ta lös, jag gjorde det själv på min förra E34 innan den gick till lack. Den ska vara i tiltat läge och det sitter torx-skruvar i kanterna, tyvärr minns jag inte fler detaljer men någon annan kan säkert.
Det låter rätt så dyrt, arbetet tar inte så lång tid. Jag betalade 800 kr för lack på luckan på en av stans största firmor, och det var med kvitto. Jag tror inte att man ska behöva betala mer än 2000 kr för allt inkl. moms, annars är det dyrt. Ska man ha en ny list så blir det ju dyrare, den kostade lite över femhundringen om jag inte minns fel. Så max 2500 för arbete, lack och ny list skulle jag vilja säga.

-M5 E34 Limousine register Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.