AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
920

BMW Csl turbo eller kompressor?

Tjena!

Går i köptankar, funderar på en bmw csl. Fast jag nöjer mig inte med de 360hk som finns, måste ju kunna köra ifrån polarens supra =)

Så nu till mina frågor: Vad är best turbo eller kompressor?
Hur mycket klarar växellådan? och om det finns någon som kan ge förslag till vilka företag man skall vända sig till.

Mvh/Bollè
www.loaded.se
www.esstuning.com
Det finns en som är under konstruktion, i den kommer det att finnas både turbo och kompressor :)

ESS Tuning är ett företag som ofta kommer på tal när det pratas om kompressor till M3 E46. Jag personligen hade tagit kontakt med Anders Fransson som äger LOADED CSL för lite mer ingående fakta. Han kommenterade ESS i följande tråd för ett tag sedan: Länk

Angående växellådan finner du mer information här: Länk

MVH / Jacob
Tack så mycke för svaren, har pratat med en i tyskland och fått en del info också...så det lutar åt att ta in en från tyskland, antingen nu till sommaren eller nästa.

MVH/ Bollè
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Bollé:

En bil som blivit trimmad i Tyskland t.ex. och fått det infört i registreringshandlingarna (briefet) kommer aldrig bli godkänd av bilprovningen i Sverige när du ska registreringsbesikta den.

Det enda sättet att få den godkänd av SBP är att återställa den i originalskick i Tyskland och få det infört i briefet.

Efter reg.bes. så kan du sätta på trimmet igen (risken är obefintlig att trimmet skulle upptäckas på en vanlig årlig besiktning).

Mvh
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.