AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
966

Flytta Bensinpumpen!

hj
963
hjorten
E21 323i-80
E21 323i-80
E3 3,0 Sa-77
E3 3,0 Si-75

Hej!
Håller på med helrenovering av min 323,e21.Retar mig på den otroligt korkade placeringen av pumpen över drivaxlen.Funderar på montera in den i reservhjulsbaljan.(använder inte reservhjul). :-) Min fråga. Någon här som vet vad sbp säger om det?

hjorten
bm
46
bmwlover81
323i e21 bmw 528i e28 bmw 730i e32
jag har bytt pumpen på motovägen till, sundsvall, den sitter där den sitter, lättåtkommligt o bra, reta inte upp dig på den snälla du

bmwlover
bm
46
bmwlover81
vad gör du om en slang börjar läcka o du har ett förmodat slutsteg där bak? det e högt tryck på pumpen sk DU VETA, MIN SPRUTADE UT 25 LITER PÅN EN MIL INNAN JAG MÄRKTE NÅTT

bmwlover
hj
963
hjorten
E21 323i-80
E21 323i-80
E3 3,0 Sa-77
E3 3,0 Si-75

Slutsteg vem behöver sånt skit.Och du tänk till lite först..Varför jag flyttat pumpen är just för att slippa stå som du på motorvägen.Där pumpen sitter original,sitter den jävligt dumt till.Konstruktionsfel av bmw enligt min mening.Över drivaxlen utsatt för all skit med mera.Nu sitter den så fint och skyddad med special kopplingar mm..När det hände att du blev av med 25 liter??? Hur kunde du undgå att inte märka det?När min började läcka började bilen gå illa och rycka...Men det märkte kanske inte du med alla slutstegen och dunka dunka..Och nej har inget slutsteg eller stereo i den heller.Hör hellre motorn yla...

hjorten
bm
46
bmwlover81
Jag kan bara upplysa om att inte heller jag gillar massa slutsteg o sånt, därför skrev jag ett förmodat slutsteg, i och med att det var anslutningslangen som började läcka så märktes inte något på bilen förän jag kastade i trean o skulle om några långtradare att bilen inte svarade som den brukade, då såg jag att bränslemätaren gett sig av neråt ochså.

bmwlover
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.