|
|
|
|---|---|
|
Dags för besiktning på tisdag, är lite orolig för avgasvärdena, har lite hög tomgång som inte vill bli lägre...dessutom en 274 graders trimmkam. Tänkte hälla i lite k-sprit i tanken för att det ska se bättre ut( brukar detta hjälpa ), ungefär hur mycket ska man blanda i, finns det kanske nån bättre variant ? | |
|
Tanka 10 liter etanol, mycket billigare än k-sprit (som är etanol)... Skickar dom flesta värden ned till noll om inte katten är slut, då finns risk för att HC drar iväg i alla fall. mvh PG |
|
|
Är det ingen fara för motorns skulle då med etanol ( alltså E85 eller ? ).....!? 10 l på hur mycket bensin då ? |
|
|
Sålite soppa som möjligt och en flarra K-sprit brukar funka, själv körde jag med ca: 10L soppa och en flarra k-sprit förförra året och det räckte gott.. /Niklas |
|
|
Halfull eller mer blir bra. Sök på E85 så får du veta mer. Laddade i ca 5 liter på kvartstank vid senaste besiktningen alla siffror var noll. Motorn lider inte alls av det, snarare tvärtom. Oktantalet är drygt 100 på etanol. /PG |
|
|
Det behövs inte mycket E85 för att sänka vädena. /PG |
|
svintoleffe |
JAg tror inte du behöver oroa dig för värdenra, på 325 så gick den rakt igenom då sitter det en 286 graders kam elelr något i den, på tomgång låter den som en fiskekutter. Jag körde igenom bes med 0,0 i värden Länk Bimmern MVH Leffe |
| J0 men som jag skrev är problemet att min så fort man har kört den varm inte vill ligga på låg tomgång...ligger på minst 1300 varv....:( | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.