AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
1.415

"Stänkskydd" framför bakskärmarna

z3
1.388
z3mpower
123d coupe -09
X3 2,5i -07
Tjena.
Jag funderar på att börja tillverka en mindre serie "stänkskydd" att sätta på framsidan av bakskärmarna på våra Z3or.
Jag har mall från original och resten är inte så svårt (Magnetmatta och folie i passande färg).

Fråga #1. Skulle någon vara intresserad av en uppsätting om man ändå tillverkar några?
Fråga #2. Är det någon som vet vart man kan köpa magnetmatta i ca 1-1,5mm tjocklek till bra pris.
Fråga #3. På Z-träffen pratade jag med någon som kände någon som kunde skära ut dessa efter mall, vänligen hör av dig.

/Z3MPOWER
Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
För de som inte vet vad för stänkskydd som menas så är det såna som jag har på min bil här: Länk och Länk

z3mpower: Han som "kände någon som kunde skära ut dessa efter mall" var Peter (pgr69), sen var även Johnny (svart 2.8 coupé, är inte reggad på forumet) intresserad.

/Masten

"En Z-träff utan Masten är som en fest utan OLW"
Visa användare
847
pgr69
Z3 M Roadster -98
Audi A3 e-tron -15
Ford Focus 1.6 TDI -12
VW ID3 Max 1st
Kubota K008-3 0.7D -03
Kubota K7100 0.7D -88
Just det!
Vem var det som hade mallen, kan maila till mig så skall jag undersöka det!

Mvh
PG
Ma
650
Mats Landh
e61-06
Rover Mini Cooper-92
Bra initiativ!
Jag tillverkade mina egna för något år sedan. Fungerar klockrent. Smidig och enkel variant som säkert fler är intresserade av. Jag köpte min magnetiska vinyl hos närmaste reklamfirma i mitt kvarter. Dock borde det finnas läge för bättre pris om man jagar runt lite. När jag letade inför mitt hemmabygge så hittade jag en firma norr om Göteborg som sålde magnetisk vinyl på rulle. Dock tror jag minimum var 5 meter så jag avstod av förståeliga skäl att köpa då som ni förstår. Ska se om jag inte har www adressen kvar någonstans. Har för mig att företagsnamnet likande Perema eller nåt sånt. Jag återkommer.
Mats
Ma
650
Mats Landh
e61-06
Rover Mini Cooper-92
Firman finns i Stockholm också, på nybrokajen tydligen: Länk dom har ialafall magnetisk vinyl som skulle kunna användas, dock är det ganska stora kvantiteter som är minimiköp.
Kanske ett besök gör att en kvadratmeter el. liknande från andra sortering kan användas till stänkskyddstillverkningen.
Här är deras vinyl: Länk
Mats
Yes, intresserad. vad tror du konstanaden kommer vara? jag är sugen på såna i krom, som Mastens
so
1.077
soda
523 -00
325i cab M Technic
version 335 -92
325 -06
118D -09

Det här låter intressant. Kolla om det går att få tag på krom.

Mvh Henrik
Bu
241
Bucket
535iA - 87
Jag beställde från Kalifornien, kostade typ 400 Sek med allt och levererades på ett par dagar.. Frågan är om det ens är värt att försöka göra egna!

/Henrik
z3
1.388
z3mpower
123d coupe -09
X3 2,5i -07
Tjena alla intresserade.
Ledsen att jag varit lite frånvarande, har varit en sväng nere i Tyskland.
Ska kolla upp detta under veckan, skulle man kunna få någon ordning på detta och till ett skpligt pris så kör vi, annars skulle jag vilja ha adressen till USA och köpa original.
Som sagt jag har mallar, Peter pgr69 hör av dig så vi kan diskutera vad vi kan göra åt klippning/utskärning.
MVH
Richard
Ma
650
Mats Landh
e61-06
Rover Mini Cooper-92
Här finns originalet: Länk

Mats
Richard, glöm inte mig.
Men istället för att kopiera originalet efter dem mallar du har så kan vi kanske komma upp med något eget design?
Har ett par sådana, fungerar kalasbra. Men det kan ju vara bra med ett par i reserv. Skall ni tillverka så sätt upp mig på ett par.

Fredrik M
vill också ha
bl
61
bln
Z3 M Coupe -99
Sätt upp mig på listan.

/Bln
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.