AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
6.361

Nya 330 provkörd

Sida 3 av 4
Rätta mig om jag har fel men är inte den nya billigare än den gamla. I alla fall grundpriset

mh
stämmer mattias.

hörde för övrigt att leverans av 325 om man beställer nu sker tidigast i januari...
Sw
215
Sward
X5 M50D (F15) 2014
116D (F20) 2013
Kan mycket väl stämma. Beställde min i februari med leverans i Juli. Det är 5 månader. Vad jag har hört har köerna ökat markant.

/Fredrik Swärd
Dom har minskat, 8-9 veckor är det som gäller nu.
Be
202
Benn
525iA M 2003
E det bara jag som tycker att E 46 e riktigt riktigt snygg och knäcker nya 3 serien med japan bakdel.......för det e helheten som räknas (utseendet syftar jag på) och där äter E 46an upp den nya.........men den nya e snygg med med E 46.........det e badass!!!

Men den nya e skönare att sitta i lite mer plats för benen! :)
E46 jätteblaffor till strålkastare ser inte bra ut!
E46 börjar kännas gammal nu och det är den ju också.
Clubsport:

Jämför: Länk

Med: Länk

I rest my case.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Hu
149
Hutz1975
335i E91 -07
Wendtan: Vad heter fälgarna du har på din bil, om de nu var din
svarta bil på bilderna?

Wendtan

Ha ha ha kul jämförelse. Håller med om att E-46 ät mycket snyggare baktill. Tycker dock E-91 är snyggare är E-90 i alla fall.
Jag provkörde en 320d E´-90 och var inte riktigt överens om den manuella lådan. Tycker lådan i min gamla 330d är bättre och skönare.

Clubsport

Visst är E-90 en nyare och modernare bil än 7 år gamla E-46 men jag tycker fortfarande att E-46 står sig mycket bra i jämförelse.
Funderade på att beställa en ny E-91 320d men med ett listpris på 410k som jag ville ha den så tjänade jag drygt 200k på att ta en äldre (men snabbare....hehe) 330d touring. Tycker absolut inte att en ny E-90 är värd dubbelt så mycket som min bil men har man obegränsat med pengar och vill ha en ny bil så.......= )
135M heter fälgarna(Bmw orginal fälg). Och ja de är min mörkblå bil på bilden :)
För en hel drös bilder kika här: Länk

Länk
Hurtz1975

Ser ut som Wendtan har snygga Dubbeleker 135 M
Bmw originalfälgar.
18" antar jag.....= )
Wadstedt: Ja kombin ser helt okej ut.
Jag kommer hålla tummarna att de inte gör bort sig designmässigt med kommande coupen. Då får de bli en 996/997 härnäst.

Länk
E46 står sig bra men det är en mycket mindre bil än E90.

Och vem bryr sig om bakdelen påminner om nån sushibil, jag har min BMW för att köra med inte för att andra ska titta på den...
Alla bilar tar efter varandra nuförtiden, bara att gilla läget.

Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Lustigt nog har alla 3-serier fått kritik för designen på bakvagnen när de lanserats. "Småbilsaktig" tyckte man om E21.

Själv har jag varit skeptisk, men bilen ser bättre ut i verkligheten än på bild och efter att ha kört en sväng är jag smått frälst.
Berra
Om bakdelen inte passar kan man göra som jag och köpa till spoilern som finns som tillbehör. Då slipper man iaf rundningarna i hörnen.

325Ci-01 M-utr.
Visst köper man väl bilen för att köra den men jag och många med mig har säkert svårt att motivera ett köp på kanske 350-400k för en bil som är ful baktill............

Speciellt när det finns många andra snygga bilar där man inte störs av japaninspirerad design.

Man kommer väl säkert vänja sig vid den taskiga bakänden med tiden.
Vilka bilar har snygga bakdelar?
Audi A4 har sett skum ut i många år speciellt den före faceliften.
Merca E-klass sedan ser konstig ut där är kombin snyggare.
Volvo S60, S80 deras jätteblaffor till bakljus behöver inga kommentarer.
Gör som ni vill, jag tycker det är kul att vara ensam 325 E90 ägare i Västerås med omnejd..

Det finns en Mitsubishi som har samma drag i fronten som E90, mycket mer framträdande än bakdelen.

Keep your distance!
Ang bakdelar måste jag säga att den nya 3-touringen är klart mer lyckad än sedanen -linjerna harmoniserar på ett bättre sätt enligt min mening. Jag vet inte riktigt vad det är med bakdelen på sedanen men det ser bara så fel och billigt ut och inte alls värdigt en mini-lyxbil... Men smaken är ju som sagt som baken och det finns ju dom som tycker att Daewoo har vackra linjer..
Clubsport

Ta inte illa upp, jag skulle absolut inte tacka nej till en E-90!
Håller med om att många bilar INTE ser bra ut bakifrån.
Tycker dock alla nyare Audi ser snygga ut bakifrån.
Nyare 5 serie och 7 serie ser väl också bra ut.

Blir ju säkert en E-91 330d nästa gång jag byter bil.........= )
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.