AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.541

CSL eller style 67

Hej

Jag ska köpa nya fälgar.Lite svårt att bestämma mig.Valet står mellan Iforged och BMWs original(CSL eller style 67).Vad tycker ni
vilka BMW fälgar är snyggare?
CSL Länk
Style 67 Länk

MVH
Visa användare
1.542
Razvan Terme
BMW 323i E46 Sedan
Om jag skulle välja så hade jag tagit CSL. De är ovanliga och ÄN finns det inte många kopior av dessa monterade på olika bilmärken.

Mvh
Jag håller fullständigt med Razvan, välj CSL-fälgarna!
Ma
28
Mackan84
Bmw M3 e46 phoenixgelb
Jag tor nog att style67 skulle vara snyggast på din svarta bil.Dom lyser upp bilen lite mer tror jag...
Jag säger bara:
Länk

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Visa användare
3.755
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
67:orna är snyggare, men CSL-fälgarna ovanligare = visst är det ett svårt val...om det bara står mellan dessa två hade jag nog gått på 67:orna.
Motivering: Rätt fälg till rätt bilmodell, du har ju ingen CSL. (+ att de, som Mackan84 skrev ovan, lyser upp din mörka bil mer pga sin blankhet)
Dimce båda fälgarna är snygga.
Håller med de andra att CSL fälgarna är ovanligare.
Jag hade valt CSL fälgarna.
Tycker du ska välja CSL-fälgarna
Zx
632
ZxD
E46 M3 -03
CSL

/Robban
CSL!!!
Måste nog hålla med dom flesta att CSl ser mkt bra ut.

"the hardest cars to chase are german cars ..." - L.A. police department

//cruZZe
M67 19" fälgarna är "forged" medans CSL är "spun cast" vilket förklarar prisskillnaden och skillnaden i hållbarhet (jag vet flera CSL ägare som fått sina utbytta). Sedan så håller både USA och Europa marknaden på att svämma över av olika CSL fälgkopior.

/RS2
Jag röstar för M67.
Visa användare
1.523
b97_knl
F30 318dA SportLine - 12
F11 520dXA Touring - 14
Yamaha XJ6 Diversion F - 12
RS2: kanske dum fråga: men vad är skillnaden mellan forged och spun cast

Micke K. Länk
Micke,

M3 M67 19" fälgarna är smidda (forged) och generellt väldigt hållbara medans M67 18" och CSL M127 19" fälgarna är gjutna (cast) med en ny teknik (spun cast eller rim rolling counter pressure casting) som ska göra dem starkare än vanligt gjutna fälgar.

/RS2
Tjena

Ska bestämma mig under veckan om fälgarna.Tror att det blir style 67.Vad är det för däck man kan ha på dem?Tänkte ha 265/35 235/40.Kan man ha 275or bak?Bilen ska också sänkas med eibach fjädrar som sänker 15/20 tror jag.

MVH
Du ska ha däck som har så lika rullningomkrets som original som möjligt samt samma rullningomkrets fram och bak eftersom DSC systemet börjar bli väldigt känsligt då man närmar sig 3% som är en kritisk gräns. Med M67 19" fälgarna (8x19 och 9,5x19) så är 235/35-19 fram och 275/30-19 bak den bästa kombinationen (1 mm skillnad i omkrets och 2% mindre än original).

/RS2
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.