AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
412

BMWPower söker serverplats / internetlina

Visa användare
ProPro-medlem
861
Tommie (AutoPower)
G08 iX3 2022 Carbonsvart
G08 iX3 2022 Mineralvit
F45 225xe 2017
Tyvärr har den nuvarande internetleverantören till BMWPower köpts upp och erbjuder inte längre de tjänster vi behöver. Vi söker därför nu efter någon annan leverantör av en snabb internetlina och plats att ställa våran server.

Jag har redan varit i kontakt med de större leverantörerna, typ Telia, Tele2, Telenordia osv, men ingen erbjuder serverhosting, och om gör dom det, så är det mycket höga priser.

Efter att ha funderat på andra lösningar tror jag att en bra lösning är om vi kan hitta något företag som redan idag har en snabb internetlina med fasta ip-nummer och överkapacitet i nätet. Det är en stor fördel om företaget samtidigt är intresserad av att annonsera på BMWPower och därmed nå tusentals besökare om dagen.

Det enda vi behöver är i princip 220 volt, en snabb internetlina och plats att ställa servern. Finns detta i Malmö/Lund-området blir jag överlycklig.

Finns det någon här på forumet som är intresserad eller kan förmedla en kontakt? Alla tips mottages ytterst tacksamt.

Mvh
Tommie, BMWPower
tommie@bmwpower.nu
Hej,

är det inte någon som jobbar på Eskimo.se som har erbjudit plats innan....har för mig att det ligger i Örebro.

Simon
Oz
77
Ozz
335i - 2007
Jag har min server placerad i Utfors lokaler i Göteborg. Superhög säkerhet och drift. Det webhotellet jag nyttjar till min server har förvisso "bara" en 2mb-lina men om det krävs mer kommer dom att köpa mer.
Jag betalar idag 15.000 / året i hyra och får ha 10gb nedladdning men +5gb/mån kostar bara 400.- extra.
Maila mig för mer info.

Ozz
Ch
230
Charlie_don
[-E30-][-325im-][-89-]
Hmmm...... Har ni kollat med BoStream!
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Tror inte bostream har överkapacitet snrare tvärtom :)
Kolla med Worldcom dom har bra kapacitet!!
Te
5
Teodor
523i -97
320 -76
Forsök www.rightcompetence.com
bmwpower666
du kan ju alltid komma till göteborg jag har en hall på 800kvm o har kopplingen hos katapult (trådlös)

Hejsan,

har det löst sig med var servern ska stå än?

/Simon
Visa användare
ProPro-medlem
861
Tommie (AutoPower)
G08 iX3 2022 Carbonsvart
G08 iX3 2022 Mineralvit
F45 225xe 2017
Nej, det är inte riktigt löst ännu. Jag har undersökt med ca 20 hostingleverantörer och kvar står 2 intressanta alternativ. Jag väntar på att få in offerter från dom.

Om någon har något hett tips, så hojta till. Än är det inte för sent.

/Tommie
M3
82
M3CAB
E46 325ti '02
E46 M3CAB '01
E46 ALPINA B3 '00
Hur mycket får det kosta samt hur mycket bandbredd drar ni idag?

----------------------------------
Länk
Hej.

Jag arbetar på ett hostingföretag i som har hallar i Karlskrona, Ronneby, Stockholm. Min kollega Andreas Paulsson är marknadsansvarig, kontakta honom.
andreas.paulsson@softnet.se
0455-309151
www.jagmodata.com
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.