|
Sida 3 av 4
|
|
|---|---|
|
Dandelue: Jo jag vet, jag har själv 10" Rondell bak med lite bearbetad skrämkant. Men det var frågan om utan bearbetning på en E34 sedan... ____ Reach the door with a breath and a scream. |
|
|
Alla kan ju inte gilla allt. Men de flesta tycker iaf att Rondell 58 (Y-eker) är jäkligt snygga. Kan hålla med om att de är väl tunga men säkert inte värst, mycket av hjulens vikt beror på bredden och själva däcken inte minst. Hur verifierar man att de är (för) mjuka i materialet? Man hör så mycket av han som känner en som hade... osv. Själv har jag haft två generationer Rondell 58, inga som helst problem so far. Ibland verkar det som lite av MDS-syndrom med Rondell, nåt man måste klanka ner på, utan egenhändigt skaffad erfarenhet. Har för mig att de är rätt stora på OEM, många kör nog på Rondell fast i annnat namn. FP |
|
betriebsanleitung3 |
Jag skrev att de är mjuka pga att jag hade dylika ett kort tag och körde på,när jag stötte till en trottoarkant så var det som en smörkniv i asken. Med BBS blev det en skråma med i stort sett samma behandling. |
|
Har kört 6000 mil med mina Rondell y 58 17" och är mycket nöjd. känner inte igen problemet med klarlacksläpp alls. Tror att många köper kopior. kanske många ggr omedvetet. Idogt tvättande ....ser fortfarande ut som nya! Mvh Skalman |
|
| Ja köpte mina via NFS i malmö tror ja de var, har inte haft nå lacksläpp eller nåt annat på de ca 3år ja ägt dem. Prissättningen säger mig att de är kopior ;) 10500:- för 4st inkl. däck | |
|
Det är ett normalt pris för Rondell inkl däck, i Tyskland kan du komma ännu lägre i pris. FP |
|
| Som sagt...mycket nöjd, finns dessa som 19"?... jag har för mig att jag sett 19" någonstans men kan inte komma ihåg vart. | |
| Vet att det är rätt normalt, men köpte dem som sagt redan för 3år sen. Har sett att fälgar kan vara mkt billigare i tyskland | |
|
Här finns info: Länk FP |
|
|
Y Rondell 58 ÄR kopior på en BMW orginal fälg som heter Korseker Komp.II 42 . Vilken är er tvådelad splitfälg med inte riktigt lika bred fälgbana. Dessa fälgar kommer också i maxbredd 8/9,5" med ET: 20/25 i 18" format... DANNE Min bil: Länk |
|
|
Tjena. Har tänkt att köpa nya fälgar samt däck till min 530d 99:a som dock är sänkt. Är sugen på ett par Rondell Y-design. Är det någon som har erfarenhet av om det passar med 10 tum breda bak eller om det överhuvudtaget går ett par 8.5 med 235/45 innanför skärmkanterna? Tacksam för svar Tobbe |
|
|
rande: En standarduppsättning som många kör på E39, (inkl. jag själv), är: Bak 10x18" 265/35 Fram 8,5x18" 235/40 Inga problem alltså, (även med 17", men då med lite högre däckprofil förstås) |
|
|
DLux. Vad har du för fälgar? (fabrikat). Är din bil sänkt? Är det någon som vet vad det är för Et på Rondell Y-design fälgen? |
|
| rande: Kolla här Länk | |
|
Det är et 13 på 8.5"arna, och ja tror att det är et20 på 10.5"arna //Simon |
|
|
rande: Det är Rondell 58 som jag har. Exakt de längst ner på den länk som Roffa bifogade. Där ser du också ET för de olika dimensionerna. Jag trodde att 17x10 och 18x10 hade samma ET, men det skiljer faktiskt 4mm. (17" hamnar alltså 4mm närmare skärmkanten). Och ja - min bil är sänkt med original M-chassie. |
|
| Läste längre upp i tråden att fälgarna är tunga vilket jag kan hålla med om. Någon som vet vad de väger 17"/18" så man får en hint? | |
|
Kan hålla med om att de är tunga, men i jämförelse till vissa av BMWs orginal vinterfälgar med RFT däck, väger de hälften så mycket. Men det är klart att om man jämför med en BBS fälg tex, så är de rätt saftiga. Prisskilldanden är också rätt saftig. ;) DANNE Min bil: Länk |
|
| Jag har precis köpt ett par 18 tum rondell och skulle nu vilja ha bmw emblemet på dom! Är det någon som vet vart man kan köpa det? | |
|
Kör med Y rondell 10" bak, däck 265/35/18, och dom tar i skärmkanterna med två vuxna bak. M sport chassie + sänkt med H&R sänkningssats. Är detta farligt? Vad ska man göra? Tack på förhand :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.