|
Sida 2 av 4
|
|
|---|---|
|
Slog till och köpte 4 st nya Rondellfälgar och däck. Jag kan ingenting om däck och chansade på ett par Tyfoon däck, får hoppas att det funkar trots att dom var billiga. Tiden får utvisa om det var ett oklokt däckval, troligen kommer jag ej märka någon skillnad. Priset blev 10150 kr från "Bil & Motor i Taberg AB" ink frakt, bultar, låsbultar, emblem och centreringrsingar. Kan återkomma med information då jag fått mina fälgar och däck med synpunkter, på både däck och butik. |
|
|
Det blev föressten 235/45/17 |
|
| Har 17" rondellfälgar till vinterdäcken. Snygga att se på men så mycket mer är det inte, tunga och gjutna i en mjuk legering. | |
|
Hej Texaa! Är du nöjd med dina fälgar?...jag köpte också y desigt 18" i Taberg med Tyfoon...tyvär verkar de dåligt klarlackade...har fått fula blämmor bara efter några veckor..dessutom är däcken undermåliga så tillvida att det är olika viktförhållande på dem...upp till 18 kilo...nu känns det inte, men jag fick reda på det efter en ombalansering nyligen. Brorsans Alpinafälgar med Michelin också köpt i Taberg var också felbalanserade, men där var viktfördelningen på själva däcken inte så farligt. Nu är det väl så att man brukar dra kortaste strået när man köper"billigt" Vidare så skyller de ifrån sig på Taberg där jag påtalat märkena på fälgarna..bifoga till och med en tydlig bild, men de sa att klarlacken släppt efter att ha blivit "blästrade"av sand i farten pga körsätt liksom...ta mig fan det dumaste jag hört!...har kört 50 mil med dom...till och från i jobbet..riktig gubbkörning. Deras råd var att slipa lite och klarlacka på nytt!..jojo..var 50:e mil då eller?*s* Trist!...kommer inte att göra nån mer affär med dom. Ha det gott! |
|
|
Kan inte förstå hur man kan köpa y rondell. Visst ser det bra ut, men var och varannan bmw som man ser har ju samma fälgar! =0 |
|
|
kan bara hålla med habel´s inlägg om bil och motor i taberg. värdelös kvalité på färgen! stöter man imot med tex fälgkorset blir det ett svart märke direkt....störande. sen har jag också problem med balanseringen... Priset var ju bra dock, och fälgarna ser ju fortfarande snygga ut, men frågan är om man inte skulle lagt några xtra tusen på riktiga grejer.. |
|
|
Alltså finns det olika y rondell fälgar? Jag köpte mina via NFS i malmö, och jag antar att det är kopior, men de håller ju hur bra som helst. Bobbyboy: är grundfärgen svart på dina fälgar? På mina är grundfärgen vit. Jag köpte mina med fulda däck och är väldigt nöjd. Filling: visst det är kul att vara lite utstickande med ovanliga saker, men majoriteten vill inte slanta upp vad det kostar. Visst utstickande behöver inte möjligvis vara dyrt, men när man snackar fälgar så är det oftast det //Mvh Simon |
|
| ja, det är svart grunfärg på mina... men det är nya m5 fälgarna jag köpte. | |
|
Jaha okej, trodde det var rondell du menade //Simon |
|
|
Hej igen! Tabergs var hyggliga att ta mina fälgar i retur efter översyn!...så jag får be Tabergs om ursäkt då de verkar reko!Det hela verkar vara fabrikationsfel....nån typ av slag från fabrik på insidan av fälgen. Jag hoppas allt löser sig då firman har bra service och snabba leveranser! Habel |
|
|
Ang Bil & Motor i Taberg. Jag köpte mina 19" M3 Evolution kopior där med Pirelli P ZeroNero och har inte haft några problem med varken balansering eller kvalité på fälgar. Jag frågade hur deras garanti är vid lacksläpp osv och de sa att det bara är att byta till en ny fälg på garantin om det skulle hända men att det inte är så vanligt. Svårt i och för sig att ha 100% nöjda kunder men man kan ju lungt säga att deras priser är minst sagt konkurrenskraftiga. Bra att de tog tillbaka fälgar och gjorde rätt för sig. |
|
|
Jo jag hoppas det löser sig på bästa sätt....ska försöka hinna skicka dem på bussen idag! Habel |
|
|
Hej igen! Jo nu har jag fått nya ersättningsfälgar av Tabergs!... Hyggligt av dom tycker jag... Habel |
|
|
Det var nån som nämde spårning här...Jag har alltid kört med bredare bakfälg och har svårt att jämföra, men blir inte bilen mer spårkänslig med olika breda fälgar???... Jag märker stor skillnad mellan vinter- (225/65/16) och sommarfälgar (235/40/18 + 265/35/18), men vet inte om det beror på att sommarhjul är allmänt bredare eller för att dom just går i "fyra olika spår".... BMW 4EVER Bilen: Länk |
|
|
På min e46:a har jag 255-35-18 bak och 225-45-18 fram och den spårar rätt bra, men på e39:an med 235-45-17 runt om märks spårningen bara obetydligt. Så jag gissar på att olika bredd spårar mer, sen beror det på däckval också förstås. BMW CS #5206 |
|
| jag kör med 255-18" på mina Y-rondell på en 540 och det tar inte i skärmkanten iaf | |
|
Tic_E_T: 10" breda på en E34 sedan eller? Det vill jag se i så fall... ____ Reach the door with a breath and a scream. |
|
|
Greenberg- Det går alldeles utmärkt med en liten skärmkantsvalsning. De flesta med Yrondell har 10" med 255 i bak. Tack för ordet, DANJELO Min bil: Länk |
|
|
Finns väl till och med 10.5" bak till e34 //Simon |
|
betriebsanleitung3 |
Värdelösa fälgar, som sagts tunga och mjuka. Förutom utseendet(om man nu gillar dem) så finns det ingen mening att ha dem,plåtfälgar är bättre. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.