|
|
|
|---|---|
|
När man startar bilen (535) och den är kall så går den oftast jämt i ca 1-2 min sen börjar den gå ojämt, inte vandrande utan ojämt varvräknaren ligger stilla på ca 750 varv.Bilen står i varmgarage. Kör man i stan på hög växel så börjar den att hugga om man inte har någon gas eller väldigt lite gas, men trampar man på så går den i väg som den ska. Om man kör i låt säga 70km/h på trean och stannar rätt så hastigt så går den jämt i några sekunder innan den börja och gå sådär ojämt igen, bilen börjar tom att gunga lite grand pga av gången Mvh.Morgan Alpina Gemeinschaft BMW CS | |
|
Ingen som har eller har haft samma symtom? Mvh.Morgan Alpina Gemeinschaft BMW CS |
|
mange540 |
Inget motorfäste som är trasigt???? |
|
Nix, det måste va nåt annat,det hörs att den ändrar gång när den blir varmare efter ca 1 min, så motorfästet borde ju inte ha någon betydelse. Mvh.Morgan Alpina Gemeinschaft BMW CS |
|
|
Kolla skick på rotor, fördelarlock och tändkablar. M30 motorn har en tendens att vibrera och gå ojämnt på låga varv, ofta beroende på slitna tänddelar. ____ Reach the door with a breath and a scream. |
|
|
Fördelarlock och rotor är nytt BMW original, tändkablarna är ej bytta kan detta vara en orsak till att den går ojämt när den gått en ca 1min, men jämt när den är kall, eller kall och kall den står ju i ett varmgarage ca20 grader. Stiftena är gyllenbruna och fina kommer ej ihåg märket. Jag har även kollat kompet och den är tät och fin, toppen är är nyrenoverad med nya vippor och kam även detta är BMW original. Jag har sprutat upp en hel burk startgas och ingen reaktion. Kom med mera förslag !!! Mvh.Morgan Alpina Gemeinschaft BMW CS |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.