AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
968

528 im 99:a Är detta ett bra pris

528im 99:a cosmossvart metallic...
12200mil import
Hade rullat 7800 i tyskland sedan import men ej servad på auk verkstad efter det men, den är servad vid de service intervaller som bmw rekomenderar, även den stora vid 12000mil är gjord...

Den är utrustad med precis allt utom navi, men resten finns, helskinn sport stolar el, el ratt, tele, cd, med cd växlare pdc, el taklucka, ja ALLT, men bak och fram spoiler även bagage lucka behövs lackas om men jag har en polare som lackar, han tar ca 4500-5500kr för hela bilen utom taket...

så då är frågan de har annonserat den för 149 000kr men det är disk så hur mycket är rimligt för denna bil på ett ungefär ...
100' - 110' om den är fin och miltalet stämmer.

Mvh Johan
ricjo
100-110 låter absolut i det lägsta laget!
Runt 130-135 me tanke på skadorna!

Kolla bilen noga innan köp!Är det ett fint ex kommer du få en underbar bil....jag lovar!

Lycka till

Mvh Ricjo
Frågan är om den verkligen har allt utan navigator, mycket imponerande i så fall, har den bensinvärmare t ex. Håller med Jiie i värderingen i stort, runt 110-120KSEK känns rimligt som försäljningspris(annonspriset är väsentligt högre uppenbarligen) Min gissning är att säljaren testar och ser om det går. Man ska komma ihåg att just "m" är eftertraktat också .

1 Sept är det en sju årsmodeller gammal, viktigt att beakta. Har du 150KSEK att spendera skulle jag titta på 525/530 av nyare årsmodell med facelift utan "m"paket.

Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Jag skulle säga som Simon eller aningen högre, ca 125'. En bil med M-paketet samt mycket utrustning kommer alltid att vara mindre svårsåld än en mer standardbetonad 528.

___
//Ulf
Måsen
Jag är nog inne på samma linje 115´ +/- 5´

/Mattias /// Länk
Han får nog en 130+ eller så om det är en ärlig bil med full historik och fräsh inredning. M-paket gör hela skillnaden....
Jag såg inte något om M-paket nämnas men i så fall höjer jag min värdering med 15'. Inte kul att behöva göra lackarbete direkt efter ett köp med allt vad det innebär.

Mvh Johan
Står i rubriken 528im ,,,,
Men jag har sagt till honom att 135 000 får han sen
så har jag fixat så att jag kan lämna in den direkt för lackering...
så den kommer att kosta 140 000 cirkus. inredningen var hel fräch något litet märke i skinnet men det går ju att smörja upp...

Det var splitt nya skivor och belägg runt hela bilen samt splitt nya däck 255/40/17 bak 245/40/17 fram
så vad tyck är 135 ett bra pris eller????

Mvh Micke
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Nya däck, skivor och belägg runt om är ju inte fel och värt ett antal tusenlappar. 135' är inget överpris tyker jag även om det säkert skulle gå att hitta någon som är aningen billigare. Exakt pris är ju omöjligt att sätta framförallt som ingen av oss som slängt siffror här har sett bilen.

Känns bilen rätt så är 135' ett ok pris och då är det bara att köra på...

___
//Ulf
Måsen
Jag hade en liknande bil ( Länk ) som jag fick värderad av BMW och försäkringsbolaget förra året.

Bilen var i toppskick + att det var en Touring, mindre mil, inkl navi mm.
Den värderades då till 140´ och de har sjunkit ytterligare en bit sedan dess, så mitt bud står kvar...

/Mattias /// Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.