AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
518

Hornstulls Bilhall AB "M3 Silver"?

RS-Blå
Tror ni att det här är en bra bil?
Är den inte lite dyr? Hade köpt den
för 220.000:- idag men det gick dom inte
med på... dom sa min 225,000:-

Är dom seriösa?

Drive it like you hate it...
Fi
683
Firren
iX1 '23
996tt ’03
hmm, jag har varit o tittat på den - såg bra ut i lack o inredning. Kunde inte provköra för batteriet var slut -> problem med SMG-lådan pga av det fick jag höra (???). Skumt. Märkligt att de vägrar ta prut... väntar kanske på vårens prishöjningar?

mvh
Anders

BMWCS #4727
netsix
Dom begär ju 249.000:- så jag förstår att dom inte gick med på en prutning på 29.000:- dom har ju faktiskt prutat 24.000:- redan. Bara för att det är en bilhandlare kan man inte pruta hur mycket som helst. Det värsta jag varit med om är en bil som vi begärde 275.000:- för och fick ett bud på 130.000:-!!!!!!!
Då blir man bara förbannad och har lust att kasta ut dom. Man har faktiskt vissa gränser även inom bilhandleriet.

Sen om Hornstulls bilhall är seriösa eller inte skall jag inte svara på för det vet jag inte.

/netsix
Fi
683
Firren
iX1 '23
996tt ’03
ahh ok det förklarar saken, trodde det var 5000:- prut på begärt pris... trött idag ;-)

mvh
Anders

BMWCS #4727
RS-Blå
Det låter ju inte bra...

Drive it like you hate it...
svanzig
Att Smg lådan inte fungerar kan faktiskt bero på att batteriet är slut. Samma sak med en vanlig automatlåda.
Har själv sett bilen i fråga och sett den köra så det borde stämma.
Trevlig helg !
qu
1.275
quixotic2
530i -01
M3 -88
745iA Highline -86
2000CS -68
Jag har tittat på lite bil på Hornstulls Bilhall och tycker nog att Stefan där verkar seriös. Känner inte till den aktuella bilen, men... kollade på en 740iAL som jag inte tyckte så bra. Då bad han uppriktigt om ursäkt ifall jag kände att han hade gett mig "för positiv" information om bilen (på telefon). Nu var det inte det som var problemet, jag trodde nog bara inte att det skulle vara så stor skillnad på iAL:en och iA:n som det faktiskt var.

Jaja, som en liten parantes bra... som netsix säger, bara för att man handlar med bilar betyder det ju inte att man kan pruta hejdlöst. Prutning för prutandets skulle är bland det värsta som finns.... yuck!

Signatur --> Gillar du också 80-tals BMW och kanske särskilt E23? Då ska du höra av dig till mig, håller på och sätter ihop en maillista för dessa bilar!
el
174
elite
745i E65 -03
Den gråa M3:an var inne på verkstad för andra gången (och kanske lite justering av mätaren?) för ett par veckor sedan. Behöver ju inte betyda något, men när en bilhandlare tar bilen till verkstad INNAN försäljning brukar det vara ett dåligt tecken......

I begynnelsen skapade Gud mannen. Sedan en fullutrustad BMW 7er....
netsix
elite

Vi tar alltid våra bilar till verkstan för genomgång innan vi ställer ut dom färdiga i hallarna.
Ser till att det inte är några fel och service mm.
Så det behöver inte alls betyda något negativt att man tar in bilen till verkstad innan försäljning, utan kan nästan vara tvärtom, man vill ju se till att bilen är helt ok innan försäljning.

/netsix
el
174
elite
745i E65 -03
Då kanske ni är en seriös firma, till skillnad från många andra?

Som jag skrev: Det behöver ju inte betyda något, men mindre nogräknade handlare gör inte mer än absolut nödvändigt för att A: få bilen genom SBP, B: få bilen att SE bra ut.

I begynnelsen skapade Gud mannen. Sedan en fullutrustad BMW 7er....
netsix
Ja, tyvärr finns det ju många oseriösa handlare.
Men är man någorlunda kunnig så ser man igenom en bil som bara är "tillljugen" ganska snabbt vid en närmare koll.
Vi försöker iaf att eftersträva att bilen skall vara helt leveransklar när den står klar ute i saluhallarna, inte att kunden skall hitta massa fel.
Fel kan ju alltid uppstå vid provkörningar och oförsiktiga kunder, så man kan ju aldrig vara helt säker, men man kan ju alltid försöka iaf.

/netsix
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.