AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.359

PDC:n tjuter!

Mi
44
Miggen
523i Touring -98
Hej!
Min PDC krånglar.
Så fort jag lägger i backen tjuter den.
Det började i höstas med att den inte alltid fungerade, sedan la den av helt tills det blev några riktigt kalla dagardå fungerade den igen, men det var en kort sejour, nu tjuter den igen så fort backen lggs i. Vad kan flet vara?
Micke
bmw jesus
du måste åka till en värksat som kan läsa felminnet ..... trist va???
Mi
44
Miggen
523i Touring -98
Vad menar du med det?
Kan man alltså koppla in bilen i en dator så ser de vad felet är?
Vad kostar sånt?
bmw jesus
vet inte. jag hade gjort de för typ 500-1000kr ink matrial men då är de svart.....
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Man byter den ganska enkelt själv men det är svårt att veta vilken som är paj.

BMW ser vilken sensor som är trasig genom att koppla upp bilen mot datorn (DIS).

Jag fick bta på min 523, sensorn kostar ca 700:- och jobbet ca 300:-
Mi
44
Miggen
523i Touring -98
Kan man koppla bort nån sensor och se vilken som e trasig eller måste ala vara ikopplade för att fungera?
bm
41
bmwm301
323i -84
Hej Miggen.

Sensorerna kollar du lätt själv genom att slå på tändningen och lägga i backen. Om du då går ur bilen och lägger ett finger löst på varje sensor så ska det ticka i dom om dom funkar.

Bättre att ha än att önska sig
Det kan mycket väl även vara ett jordfel till en av givarna,men lättast är att du åker in till en verkstad och kollar upp vad som felas.Är väl värt dom 200:- som det kostade för mig att kolla upp vilken givare och var jordfelet satt.
Mi
44
Miggen
523i Touring -98
Kollade upp vilken de var fel på, den yttersta funkade inte. Nu tänkte jag byta plats på den och den på andra sidan då vet jag om de glapp eller om den är trasig.

Tackar för bra tips.

Miggen
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.