|
|
|
|---|---|
| Hej. Brorsan har en 328 IAT-00. På senare tid har bilen börjat vobbla. Han har varit och balanserat framdäcken men det blev inte bättre. Från början vobblade den bara i högre farter, nu gör den det även i lägre, redan vid 30-40 km/h. Är det någon som har en teori om vad det kan bero på? | |
|
Kör en sträcka utan att bromsa. Stanna försiktigt genom att motorbromsa ned i fart och stanna till sist genom att dra lite i handbromsen. Känn sedan på bromsskivorna om dom är varma, speciellt bak. Är dom varma ligger dom på, slår sig lite och man får obalans. Ganska vanligt bak då endast 20-30% av bromsverkan ligger där och går det varmt så fortplantar sig detta genom kardan fram till motorn och upp i ratten/bilen. Annars kan det vara nån led som är dålig, spindelled, styrled. Ganska vanligt på bilar med tung motor fram. |
|
|
Har samma problem på min 328 E36 och jag har dåliga spindelleder så jag tror det har med det att göra Bmw följer inte utvecklingen. Bmw leder den! |
|
|
Enligt bosse bildoktor beror det på utslitna gummibussningar i bakvagnen. Han bytte sånna åt en killa i ett avsnitt, och det hjälpte tydligen. >>>Need for Acceleration>>> |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.