AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
744

328:a som vobblar

Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Hej. Brorsan har en 328 IAT-00. På senare tid har bilen börjat vobbla. Han har varit och balanserat framdäcken men det blev inte bättre. Från början vobblade den bara i högre farter, nu gör den det även i lägre, redan vid 30-40 km/h. Är det någon som har en teori om vad det kan bero på?
To
935
Tomas
Honda CR-V 2008
Mazda 323P 1998
Kör en sträcka utan att bromsa. Stanna försiktigt genom att motorbromsa ned i fart och stanna till sist genom att dra lite i handbromsen. Känn sedan på bromsskivorna om dom är varma, speciellt bak. Är dom varma ligger dom på, slår sig lite och man får obalans. Ganska vanligt bak då endast 20-30% av bromsverkan ligger där och går det varmt så fortplantar sig detta genom kardan fram till motorn och upp i ratten/bilen.

Annars kan det vara nån led som är dålig, spindelled, styrled. Ganska vanligt på bilar med tung motor fram.
Pi
244
Piluttapajo
Bmw 328I Coupé - 96
Toyota Verso -11
Har samma problem på min 328 E36 och jag har dåliga spindelleder så jag tror det har med det att göra

Bmw följer inte utvecklingen.
Bmw leder den!
Xy
252
Xyris
520i -93
Enligt bosse bildoktor beror det på utslitna gummibussningar i bakvagnen. Han bytte sånna åt en killa i ett avsnitt, och det hjälpte tydligen.

>>>Need for Acceleration>>>
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.