|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har några frågor. Ska flyga till Frankfurt Hahn om cirka en vecka, för att sedan åka vidare och hämta några bilar. Då mitt plan landar väldigt sent runt 23.00 behöver jag ngt hotell i närheten, ngt tips? Det bästa för mig vore om jag kunde ta mig till Siegen redan på kvällen och sova där. Från Siegen ska jag nämligen ta mig till Dortmund nästa dag med tåget! Hur är transportmöjligheterna från Hahn/flygplasten på kvällen? Var exakt ligger flygplatsen? Är det Hahn b.W??? Mkt tacksam för hjälp. mvh | |
|
Det finns några hotell ca 600m ifrån, såg flera stycken efter varandra, på gångavst. från flygplatsen Det går bussar in mot Frankfurt, rätt ofta |
|
|
Hej! Men jag ska åka riktning Siegen. Så många hotell vid flygplatsen, dyra? Har hört att transporterna inte går så regelbundet på morgonen, kan detta stämma?! Tacksam för alla hjälp! mvh |
|
|
Kanske lite irrelevant info, men själv var jag nere i februari o köpte min nuvarande kärra. Flög till Hahn på kvällen, landade, kvitterade ut en hyrbil på flygplatsen (hertz, förbeställd via nätet), körde riktning Stuttgart, stannade på drygt halva vägen (total sträcka Hahn->Stuttgart=20mil) och övernattade. Vaknade dagen efter, körde de resterande 10 milen och mötte köparen, varpå jag återlämnade hyrbilen i Stuttgart. Kanske ett alternativ för dig också?? Ha gärna i åtanke att hotellen blir billigare ju längre bort från flygplatsen du kommer. Hyrbilen kostade mig 78eur + bensin för ett dygn inkl fria mil och återlämning på annan plats än där den hämtades. Alltid lika smidigt med hyrbil istället för o krångla med tåg, buss osv som riskerar o bli försenade eller missade. Lycka till i alla fall! |
|
| Hade själv inte bokat något hotell denna gång, utan tog ett hotell som låg utmed autobahn. | |
| Åkte buss från Frankfurt Hahn till Frankfurt köpte bilen klar ca 13.30 åkte raka spåret hem hemma dagen efter tidigt på morgonen.Det går bussar från flygplatsen till flera orter och sen kan man fortsätta med tåg billigt och bra.Mer info på ryanairs sida finns länkar till flygplatsen. | |
|
Hej igen! Tack för svaren, men inget som kan berätta exakt var det ligger??? Hur är transporterna från flygplatsen på kvällen, finns det tåg? mvh |
|
| Kolla här här finns den mesta infon om flygflatsen Länk och här Länk | |
|
Hej! Tack för länkarna, ngn som vet hur långt det är till Siegen? Går det buss på kvällen, eller tidigt på morgonen?! All info är önskvärd! mvh |
|
Scheckheft |
Hej Till Siegen är det 17 mil och enklast är hyrbil. Mvh Scheckheft |
| Smidigaste är o boka hyrbilen (hertz) via Ryan Airs hemsida. Du kan också ange var du tänkt lämna den tillbaks så får du en exakt prisuppgift. Själv hyrde jag en MB A-klass (nya mod) nu i februari för 78eur/1dygn med fria mil. Klockren bil och ganska billigt, ca 700kr + bensin | |
|
Hej! Hyrbil blir inte aktuellt för mig. Tänkte ta ngn form av bus/tåg på morgonen till Siegen, sedan tåg vidare mot Dortmund för att sedan bli upphämtade av säljaren, privat! Finns det hotel som man kan checka in på sent? dvs efter midnatt? då mitt flyg landar 23.20! mvh |
|
|
Hej! Ngn som bott på följande hotell? Ligger de nära flygplasten eller måste jag åka taxi dit? 1.airport hotel-forunta 2.gasthaus zum Flugplatz 3.hotel bajazzo 4.landhotel airport inn mkt tacksam för alla som hjälp till! mvh |
|
| Jag tror det bästa är och ta bussen från flygplaten till järnvägsstationen i Köln och därifrån lokaltåget till Dortmund snabbast och billigast bussen kostar 15 euro tåget kommer jag inte ihåg vad det kostade men det finns billiga biljetter. | |
|
Hej! Tack för alla svar, men har ändrat mig, åker Bologna-Köln/Bonn istället, lite dyrare men mkt bättre transportmöjligheter och tider. Dock blir det nog Ryan hem igen. mvh |
|
| Åker du inte bil hem????????? | |
|
Hej! Nope, jag åker flyg "hem" till Bologna, papap kör bilen till Sverige! mvh |
|
|
bologna996 Du har fått mejl! westis |
|
|
Buss går utanför flygplatsen rätt ofta. Går via stora frankfurt flygplatsen in till frankfurt centrum. Där finns det hotel i närheten som du kan nå med taxi för cirka 20-30 euro. Var noga med att kolla upp så det inte är några vm- i simning eller liknande stora evenemang som bilsalongen i frankfurt, då kan man inte hitta ledigt hotellrum i en radie på 300 km. www.ibis.com - bästa och billigaste hotellet. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.