|
|
|
|---|---|
|
hello där!! bilen låter som en symaskin funderar på att ta bort sista burken och sätta dit en liten burk!! undrar om det blir lite för bra ljud :) kanske lr om det låter "lagom" mvh Skyler four wheels hang | |
|
jag tog bort mittre och det låter inte mer när man ligger under 3500rpm. dock hör man att nånting är bytt under när man gasar :D det skulle göra större skillnad att ta bort den bakre tror jag då den är mkt större. du kan ju prova med raka rör där sista biten om du vill ha mer ljud å spara lite pengar... |
|
|
Visst kommer den låta mera än den gör nu,men de kommer med all säkerhet inte låta speciellt skönt,bara mycket! För de brukar bara bli en brölljud när man tar bort sista dämparen. Tycker hellre du ska sattsa på att kapa av sista dämparen och svetsa(om du har tillgång till svets) dit någon simonsburk som finns på mekonomen. |
|
|
När jag köpte min 520 satt det en liten burk bak med raggar rör ut, nog lät det alltid men det drog soppa och fösämrade accet (konstigt nog) bytte till orginal och allt blev perfekt. Otto var en stor man. |
|
|
När jag köpte min 530 E34 så var bakljuddämparen slut( flera stora rosthål) och det mullrade ganska friskt om den (några BMW-insatta trodde det var en 530 V8). När jag monterade dit den nya ljuddämparen så fick jag klart bättre bottenvrid och bilen kändes piggare, så jag håller nog med om The Count of Bayerna om att det nog funkar bättre m e d orginaldämparen på. ///Magnus |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.