AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
719

bakaxel till E34

Sk
17
Skyler
525i-89:a
hejsan!! behöver en diffad bakaxel till min 525 E34 89 års modell finns det någon annan modells som passar direkt lr är det bara att lämna in?? tacksam för svar Skyler

four wheels hang
Ba
1.367
Baader
BMWlös sen -08

varför ska du ha det, det gör bara att du kommer iväg lättare. skulle du få slir på landsväg vid en t ex omkörning så slirara bara ett hjul utan och du har chansen att häva det(släppa gasen?) , har du "diff" så släpper båda hjulen då den väl får sladd och du kan itne göra så mkt åt det

diff har alla bilar men jag förstår vad du menar
Mu
616
Mustang

540iat -94
Jag förstår inte ditt resonemang Baader, med diff får man mkt konsekventare uppförande på bilen vid inspirerad körning, bilen kan tillexempel inte heltplötsligt sluta driva i en sladd med tråkiga kast som följd. Sen en sladd vid omkörnig kan ju ite vara något stort problem förutom möjligvis på vinter men då får man ju sladd ändå...
Saknar diff mkt på min bil..
Ba
1.367
Baader
BMWlös sen -08

jag byggde den på en annan tråd jag läste om att m5 skulle vara en dålig vinterbil. men har man diff så släpper båda hjulen samtidigt i en sladd och då åker man av. utan så börjar ju bara ett hjul slira och man har chansen att göra nått åt det....
Baader

Ditt snack är ju inte helt meningslöst, men fördelarna med diffspärrad klump är nog fler än nackdelarna...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.