AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.062

Billiga vita blinkers

Skriver bara för att sätta alla på plats! Väldigt många rekomenderar NFS, biltema och liknande återförsäljare för att de är billiga när det handlar om att köpa vita blinkers till E34:an...

Deras priser är förvisso lägre än BMWorginal men ett klart bättre alternativ är den stora marknaden i väst - USA. Slå dessa priser om ni kan:

Bakblinkers E34, vita, ett par: 590 SEK
Sidoblinkers E34, vita, ett par: 28 SEK
Framblinker E34, vita, ett par: 63 SEK

Märk väl - detta är per par!!!

Sug på den alla ni som gör dåliga affärer!!

Tilläggas bör att samtliga detaljer håller minst lika hög kvalité som de som saluförs av ex NFS!!!

Hahaha - Fy fan vad jag är bäst!!
An
142
AndersE
Befinner mig mellan två BMW:s
28/63 sek, tveksamt och bakblinkersen kostar 590 sek, eller?
ha
853
hall112
BMW 740IA E38 -94
lägg till frakt och tullavgift på det så blir det bra mycket mer.
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Välkommen till forumet, även om din attityd är rätt konstig!

Jag kollade lite på Ebay Länk , och där ligger alla annonser över priserna du anger.

Länka gärna till någon sida där vi kan köpa dessa delarna till de priser du anger.
Att det tillkommer frakt, tull och moms förutsätter jag att du vet.

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Nja de prisrena han anger är riktiga. Men då tillkommer XX dollar frakt samt 2 dollar försäkring.

Oftast så är det lockpriser på Ebay och svinhög fraktkostnad.

Sen så blir det väl 11% tull och 25 moms på det om jag inte har helt fel.
Oftast så blir det väl ingen moms och tull om det skickas som vanligt kompispaket.

Finns en två företag jag hittat på Ebay som har "Normala" priser lite mindre än halva blilligaste svensk priset. och då är frakten 20 dollar + försäkring på hyfsat lätta paket. En ljuddämpare kostade tex 40 dollar att frakta. Då var det airmail osv...

-Phil
Hej!

Jaa, givetvis tillkommer frakt, men det gör det ju även inom Sverige.

Jag har köpt varorna via ebay och redan fått hem dem. Kan tillägga att snacket om att det tillkommer en så hemskt hög frakt bara är bullshit. Frakten var 30 USD vilket motsvarar 210 SEK.

När det gäller moms och tullavgift är inte det ngt stort problem, jag har handlat från USA och Canada för många tusen och vid upprepade tillfällen de senaste åren. Av ca 60 olika varor har två -tre stycken stoppats i tullen.

Dessutom kan man be säljaren att skicka paketet märkt som gåva = ingen moms eller skriva ned värdet på innehållet = ingen moms eller kort och gott inte skriva ngt värde på paketet =ingen moms. Men det är klart är man korkad kan man ju alltid köpa dyrt i Sverige...

Själv är jag smart och sparar tusenlappar..

Muoha hahah ahHAAAAA!
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Det finns flera aspekter i det hela;
-Om du skriver "Gift" och paketet försvinner så kan du inte få ersättning eftersom det inte har ett reellt värde, inte sant?!
-Man ska nog kalkylera med att man får betala tull och moms, slipper man så är det en bonus.
-Vid ev. reklamation så måste man skicka tillbaka lysena till staterna (om det godkänns) vilket tar tid och kostar pengar (vilket det inte gör i Sverige).
-Du har fortfarande inte länkat till nån sida som säljer till dessa priser, vore det inte på sin plats, så vi kan va lika "smarta/bäst" som du?
Annars så tycker jag du skriver väldigt konstruktivt och sakligt och inte ett dugg blygsam ("viss" ironi)

M V H
Stephan

Dagboken:Länk
Carl Adam Andersén
*Garv* Mmmm d bra priser. Fast jag e smartare och kör med mina orginal som sitter på redan ;)

Ki
64
KimF
520d / F11 - 2014
Att skicka som gåva eller varuprov fungerar utmärkt...
Men tänk på att när det skickas som gåva, så är det endast från privatperson till privatperson...hur många amerikanska företag skickar gåvor till svenska privatpersoner ?

Om det är varuprov, är det endast företag till företag...varför skicka varuprov till privatpersoner som inte kan sälja flere varor ...

Tullverket är har bra koll på det.

Instämmer med STEPHAN´s inlägg
Ullris kom igen nu hjälp oss andra att vara lika smarta konsumenter som du är.

Själv gjorde jag en sökning och hittar inte till de där riktigt låååga priserna. Har hittat tidigare men nu kammar jag noll.

Tänkte köpa en slutburk och lite annat småkrafs. Vore bra om jag kunde ta det på samma order.

-Phil
St
1.987
Stout
e61 530iAT M-Sport -09
VW t1 1200 Cabriolet -65
VW t1 1303 Cabriolet -73
KimF:

De flesta amerikanska företag godtar om du säger till dem att sända det som "Evaluation Unit $0'". Då går det förhoppningsvis igenom Svensk tull och momsbefrias.
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
vad an detta påhopp mot Need For Speed?

__
///M som i Mugge.
Visa användare
208
Gruv
328iC-98
Ser inget påhopp mot NFS?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.