|
|
|
|---|---|
|
Får i ETK till 1:4,27 kan det verkligen stämma? Så högt? Bör funka med 3,75 också eller? Testa gärna på en 320iT 89-90 era sista 7 siffror i Länk om ni pallar och skriv gärna vad ni får för utväxling på er Touring. Undrar för att puckot som hade bilen innan sket i att fixa en läckande packbox = för lite olja = vinande | |
|
Jag skulle nog bytt till 3,75 om det innebär att man får lägre motorvarvtal vid motorvägskörning. Mvh |
|
|
316i, 318i och 320i touring har 4.27:1 eller 4.45:1 så det stämmer ju bra. 3.73 finns bara i stora diffen. Passar ju också iofs. 3.91 och 3.64 finns i lilla diffen till 318i med M10 motorn. |
|
|
Ok tack! Får bli den "högsta" jag får tag i och renovering av den gamla eventuellt.. Risken är väl att kör man med "lägre", blir den lite trött, men man får igen det i komfort i 120... |
|
|
Nä nu tänker du fel! Det är ju bara att spetta ner 1 eller 2 växlar så flyger man förbi! =) Mvh |
|
|
Öl... ///RÖKNING DÖDAR -skrev nån på ciggpaketen, då har de ej provat detta forum! |
|
| ;) | |
|
Hmm, jag får 1:3,91 till min 325:a med diffbroms.. /Niklas |
|
|
En annan fråga (gäller Göteborgare): Bättringsfärg på sprayburk, Daytonaviolett 283 (tror jag koden var), hittar inte på varken mekonomen eller HCJ, några tips? Kanske finns någon som blandar? En annan sak, för sådär 10 år sedan, fanns bakom gamla MECA i växjö en snubbe som blandade till spray, mycket duktig, någon som vet vart han håller till? Finns hans verksamhet kvar? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.