|
|
|
|---|---|
|
Nu har jag tröttnat på telefonen i min bil. Det är i stort sett den enda omoderna utrustningen i E38an! Med sina kylskåps mått och förlängningssladd tycker jag att den förstör resten av det moderna intrycket interiören bjuder på. Någon annan som har tröttnat på detta och gjort något åt det? Mina frågor är: 1. Går det att byta till, samt vad kosta en trådlös BMW GSM enhet? 2. Går det att på något sätt att ta bort själva telefonen, och ändå kunna styra den från monitorn, dvs. använda handsfreen? Det är ju sällan man använder själva klumpen!? Vad kan man i så fall sätta i 'facket' i stället för luren? Mycket tacksam för råd.... The Seven Series...Cause I ride with pride! | |
Nöjd E30 ägare |
Hallå Mannen! tyvärr kan jag inte komma med någon lämplig lösning på ditt problem, ja kanske en.. Lägg en schöön porrtidning över hela telefonen så är du av med problemet och så har du något trevligare att titta på:) När skall vi ut på en släde runda? Jag och Marcus är stanby... ha de gött! Mina entusiastbilar: Länk |
| GSM-telefonen i E38 är ju skitläcker! Passar perfekt in i bilens klassika och tidlösa look - dessutom fungerar den klanderfritt efter många år och väger nästan ingenting. Att resten av interiören ser modern ut kan jag inte riktigt hålla med om, tycker E38 är rätt gammalmodig invändigt, men väldigt vacker och stilren. | |
|
Nöjd: HAHAHAHAHA!!! J*vla bra ide!! Tror jag ska inhandla en riktig 40+ porrblaska o tejpa fast över luren! Klart vi ska glida en sväng...vad sägs om Lör eller Sön kanske? W2K: Håller med dig om att den ser helt ok ut....det är sladden som stör mig...man skulle kunna åka vattenskidor med den! att inredningen i E38 ser gammalmodig ut håller jag inte med om (förrutom bandspelaren!!) då BMW alltid tycks ha följt samma stuk på inredningen...ser alltid lika modernt och klockrent ut tycker jag:). Begriper mig inte på de nya Bangle inredningarna dock... The Seven Series...Cause I ride with pride! |
|
|
Seven_: Haha, jag tycker du ska vara glad över att det sitter en orginal där, lär dig leva med sladden.. I min A8 sitter det en motorola Anno 1992 typ :P du kan ju alltid montera ur den och sätta i en konsol utan telefon.. Brudar Bärs BMW! |
|
|
Gold: Du har faktiskt rätt, den ser bra ut bortsett från sladden...men jag börjar ledsna på kommentarer som: 'Oh, kolla 80 tals luren!' 'Oh, coolt, en gammal NMT!?' Sist men inte minst: 'Vad är det för årsmodell på denna bilen egentligen? Vissa delar ser ut att vara från 1800 talet, och andra 2005...' Någon som vet om det är möjligt att använda sig av telefon funktionen via monitorn vid eventuell bortkoppling av 'telefon enheten?' Hur får jag tag i en mittkonsol som du beskriver Gold? Tack för svar:) The Seven Series...Cause I ride with pride! |
|
| Seven_: Hehe, sånt har jag oxå hört :P Borde finns sån konsol på skroten.. för det finns ju E38:or utan telefon . | |
|
Tack golddigger...frågan återstår dock: kan man använda telefon funktionen från monitorn UTAN själva 'telefonen'? The Seven Series...Cause I ride with pride! |
|
|
Borde det inte gå att bygga om så att du får en lös Motorola V50. Ok den telefonen är inte heller toppmodern ,men det kommer ju nya telefoner lika ofta som en annan byter kalsonger. Dessutom har inte jag hört något snack om "80-tal" , tvärtom blir många impade. Länk Eller kanske går det att bygga om till blue-toth? |
|
|
Tack Jan:) The Seven Series...Cause I ride with pride! |
|
|
Håller med "Jan Ek" har inte heller hört att det ser omodern ut. däremot har många sagt "nä vad coolt, har du t.fon , vafasen fungerar den med??" dessutom är den mot många andra bilmärken riktigt snyggt placerat, men visst sladden kan man kanske vara utan. |
|
|
Telefonen är hemsk, och många kommentarer har man fått. Extrakontrollerna i mittarmstödet bak ser dessutom att komma från ett ryskt kärnkraftverk från 1972.. I övrigt gillar jag inredningen skarpt! =) Tidigare BMW inredningar har varit riktigt föråldrade redan när dom kom enligt min ringa mening... |
|
|
Seven: Telefonen är ju skitläcker!!! ALLA vill ha en riktig sladd till sina lurar... De vill bara inte erkänna det ;-)....Om någon tycker att Din fina E38 ser gammal ut, så kan de ju GÅ istället för att åka kungligt med Dig, i Din vackra bil... /Anders BMW - Das Steht Dir Gut! |
|
|
haha...tack KRAFTWERK, du har alldeles rätt!:) Ligger kanske en gnutta avundsjuka i den typen av kommentarer också misstänker jag. Nåja, använde faktiskt luren i dag...inte så tokig ändå, hehe:)! The Seven Series...Cause I ride with pride! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.