|
|
|
|---|---|
| har bytt instrumenthuset,pga att tank/temp,oljelampa/laddningslampa,mm inte funkade,nu funkar allt helt ok,men inte laddningslampan,trots att jag bytt lampa,,var kan jag som lättast börja söka för att få laddnings lampan att funka,utan den så laddar väl inte generatorn,el????? | |
|
Jodå nog laddar den utan lampan den ska ju bara varna när den inte laddar tillräckligt, det är ju bara att du mäter på en plus pol ex cigg tändaruttaget om du är osäker på om den laddar, är du säker på att lampan du satt dit vekligen är hel ? ibland kan ju även nya vara trasiga. Stefan |
|
|
Håller inte med stefan735i fullt ut. På vissa bilar laddar den INTE om lampan är trasig! Vet inte hur det är med din... Kolla datorn om du har någon ("1000"+"10" samtidigt å tryck på "1" 9 ggr sedan S/R) Sitter felet i instumentet så kan det ju vara grönt ändå. |
|
| grejen är den,att även lilla färddatorn är helt ur funktion, | |
|
Ok bearcat det är nog så det motsäger jag inte, min laddade fast lampan var trasig så jag hade tur kan man säga, för det upptäckte jag när jag bytte kondingarna i mätaren att den var trasig. Stefan |
|
bimmer750 |
laddningslampan fungerar och lyser om du bytter laddningsrelä på generatorn hade samma fel, den ska lysa när man slår på strömmen utan att starta bilen först. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.