|
Sida 4 av 5
|
|
|---|---|
|
hej strongliquid. här har du sen sida som du kan läsa mera på så får du svar på det tror jag. ler. Länk där har jag själv läst mycke å jag kan säja så här att det som jag har läst stämmer för det funkar på på min bil.. mvh john JR |
|
| bolt on är det att oket passar direkt utan modifieringar? | |
|
Baader det kan vara oket eller skivar skivan som jag har kommer i från bmw 850ins å det bolt on det vara bara att skruva fast sen oken kommer i från e32an 92årsmodel. å det var med bolton så det var bara att skruva fat rakt av sen så är det ju bara att löfta allt sen så är det bara att köra å vara glad en bar stund i livet.. JR |
|
|
Kex, kolla in dom här länkarna Länk Länk Så ser du snabbt att du kommer att få vissa problem att endast bulta ihop det. Det kräver lite mer jobb att montera framskivorna bak så att säga. Hv cylinder, den bytte jag så fort jag kom över en 750 cylinder...och jag var helnöjd med slutresulatatet. Jag annvände en 15" 535i fälg men det beror nog helt på fälgens uppbyggnad om det går eller inte...för det var på det berömda att det gick dit. |
|
| ang 850csi ok...det har samma infästnings mått som e34, e28 mfl. | |
|
Pelle Persson jag har att göra när jag ska bygga om där bak. Men det blir ju roligt. men då tror jag att jag får ta å årna en cylinder.. man får ju se när man får tag på en sån.. det tror jag med det beror på vilken fälg man använder. JR |
|
|
jag har en fråga! har kommit över ett par bak-ok från en 540 men jag har inte köpt dom än... hur mkt ska man ge för dom och behövs det andra skivor bak ifall jag vill flytta dom på min 530i -93... vad jag förstått passa dom rakt av på en 530 men jag vet inte om jag kan ha kvar skivorna........ :/ |
|
|
*kex* Interssant bygge! Har du lust att skicka bilder till mej med? Subidius_BMW_Power@hotmail.com //Subidius |
|
|
Baader. hej på dej jag vet inte hur mycke du ska ge för dom. Hur är dom då?? ser dom bra ut är det nån kant på dom.. 540ins bakskivor passar bolt on.. det var fel av mej att fram passar bak för det blir lite jobbigt med handbromsen då?? för då får man bygga om det mä å det blir f-n så jobbigt.. Rear Brakes 750il and 735il rear brakes will not fit the E34. Only the 740i/il (and 540i) has calipers /carriers /rotors that can be bolted on the E34. No E31 rear callipers fits the E34 but the 324x12 non vented rotor will fit. Everything in the table will fit: Bmw Model Rotor size Rotor part# Caliper part# L/R Clip part# JR |
|
|
Subidius hej på dej jag skickar bilder till dej nu. mvh john JR |
|
|
Fick bilderna, man tackar för titten! Det blev bra ju :P //Subidius |
|
| men frågan är om jag kan ha kvar mina originalskivor eller om jag måste sätta dit 540skivor som är ventilerade? skulle det överhuvudtaget ge nått att byta till 540ok bak?`är oken fram samma som på 530 förutom att den har luftkanaler dit? | |
|
baader nu ska vi se så jag fattar allt. Ler du undrar om 540ins fram är samma som 530ins fram om dom är lika stor eller?? Egenskaper: 540ins fram skivor Skivtyp Ventilerad Diam. [mm] 302 Skivtjocklek [mm] 28 Min tjocklek [mm] 26,4 Hålkrets-Ø [mm] 79 Åtdragningsmoment 85 System inkl. skruvsats System High Carbon System ABE/TÜV-certifierad nu förstår jag du vinner ju inte så mycke på det ju.. dom är ju lika stora ju.. gå in på den hör sidan så får du mycke svar på sånt Länk mvh john JR |
|
| 1000 tack | |
|
baader det är lungt.. fick du nåt svart på hur du ska göra med skivan JR |
|
| jag tror inte det ger så mkt att fixa 540s ok å skiva bak så jag väntar med det.... enda skillnaden verkar vara att den är ventilerad och det är nog inget som märks , eller? | |
|
Baader jag tror inte att man märker så mycke på det.. JR |
|
|
Tja alla nu har man börjat att årna bakoken så att det blir bra. det blev bmw m5 från e34an så det blir 20mm som är ventilerade sen så fick jag köpa nya ok med för dom gammla passade inte. men jag tror att det kommer att blir bra som bara den.. mvh john JR |
|
|
*kex* du skulle inte kunna skicka bilder till mej? mvh sebbe sebbe_tecno@hotmail.com |
|
|
Mr.jet vad vill du ha bilder på bak eller fram?? JR |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.