AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
5.696

Bygga om E34 med fyrkolvsok

Sida 2 av 5
*k
158
*kex*
Bmw-535i-91(e34)
Baader.
det är ju bara att köpa ju. det är ju inte fel ju att dom är så biliga ju.. för det blir ju bra sen ju när du har det på ju.. har du nån sida till bilderlsimporten? mvh john

JR
Ba
1.367
Baader
BMWlös sen -08

Länk
*k
158
*kex*
Bmw-535i-91(e34)
Baader tack för Länken..

jo jag undrar om du vet nåt om att sätta in en kompressor i en bmw 535i?? för det är nästa bygge som jag tänker att börja göra för jag får hem en kompressor snart å den har varit i en bil som kommer i från md clk.

JR
Ba
1.367
Baader
BMWlös sen -08

varför inte turbo?
*k
158
*kex*
Bmw-535i-91(e34)
baader. jo det är ju sant. men det är ju så mycke saker man behöver till en turbo..

JR
Ba
1.367
Baader
BMWlös sen -08

det ger väl mer effekt per krona än kompressor? ger mer hk per tagen hk?
Grenrör, turbo och WG från en 745i + en dump, då?

Med kompressor behöver du ändå en ev. kompsänkning, större spridare, ev. motorstyrning, ev. större soppapump, ev. intercooler.
*k
158
*kex*
Bmw-535i-91(e34)
ja varför inte det kan man ju kolla på vad det skulle kosta ju.. du vet inte nån som har gjort så på sin bil så man kan fråha han eller hon vad det skulle kosta å hur det blev

JR
Ojdå...
Sök här på forumet och på Länk
Finns nog rätt mkt om denna sorts budgetbygge.
Annars om du känner för att svetsa lite själv så kan du gör något "snikigt" med en gammal SAAB-turbo och ett hemmabyggt grenrör.

Fräsch SAAB-turbo 1000:-
Intercooler från SAAB 500:-
380cc spridare från M5 800:-
Grövre bränslepump 1500:-
MegaSquirt 3000:-
Lägg på lite rör/slangar/klammer

Ca.priser. Lokala avvikelser kan förekomma. =)
*k
158
*kex*
Bmw-535i-91(e34)
okej nu ska jag kolla lite så får man ju se vad som händer... för det låter som ett roligt bygge ju.. vad har du själv för motor i din bil???

JR
En 2,5l diesel med turbo, som rullade ut från fabriken med 143hk för drygt 13 år sedan. =)
St
28
Strongliquid
525iA Touring -96
Baader: tackar! såg att nya 850 4kolsok kostar 1600 st på bilderlsimporten....

Vart hittade du OK till 850? och för 1600 st?
Hittar bara till E32 750 på bildelsimporten.

*Kex* Böt du huvudbromscyl. också?
Ba
1.367
Baader
BMWlös sen -08

Strongliquid: 750 och 850 oken är väl samma om dom har 4kolvar. satsa på bra skivor och belägg när du endå byter. tarox eller liknande
*k
158
*kex*
Bmw-535i-91(e34)
baader.
jag ska byta till bra skivor snart jag vill bara prova det här å se om du funka bar å så . så jag har tänkta att ringa en kille som kan ta hem bra skivor å belägg till ett bra pris

JR
BAHAHAHAHAHAHA.
Slängde upp en förfrågan på FBT och fick svar idag:

VI HAR BROMSOK OCH BROMSSKIVOR RUNT OM FRÅN EN BMW 850 CSI 1993. HUVUDBROMS-CYLINDERN FINNS OCKSÅ. PAKETPRIS PÅ ALLT ÄR 10.000:-

Nog i helvete ska skivor/belägg vara nytt samt oken renoverade och målade i en färg som jag väljer.
Baader

750(i,iL,iLP,iLS,L7)-bromsar finns bara i tvåkolvsutförande och sen passar de inte ens på en E34.
Ba
1.367
Baader
BMWlös sen -08

camata du har rätt det var skrivorna från 750 som var samma som på 850 inte oken.
Vad jag missade i mitt senaste inlägg var att få med E38, också!
Visa användare
118
Gandsjö
525iA -89
*kex*
Skulle gärna oxå vilja se bilder på bygget o se hur den ser ut me dom större bromsarna.. ska börja på min 525:a snart me, hoppas jag... :-)

//Gandsjö
gandsjo@bredband.net
St
28
Strongliquid
525iA Touring -96
*Kex* Är det minimum 16" fälgar nu då?
Och hur var det med huvudbromscylindern?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.