AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
2.214

Värdering av Bmw 323 Ci

Sida 1 av 2
Tjena jag undrar vad jag få för bilen i inbyte samt vad den bör vara värd vid eventuell försäljning. Bilen är servad är på Bmw i Danderyd därefter har jag gjort stora inspektion på JWR cirka 1000 mil innan ordinarie service. Servicen är gjord som den ska men de hade inte bytt så mycket slitdelar. Eftersom jag är petig så har jag bytt alla slitdelar. Bilen köptes för 170 tkr. Jag har lagt ut cirka 30000 kr för att byta alla slitdelar samt service, lackbehandling, Mr. Cap, nya vinterdäck på fälg. Jag begär cirka 150 tkr för min bil som är nästintill nyskick. Vad kan få för den tycker ni.

Devan

Länk
Att inta en tuff attityd gent emot de som prutar och "sparkar" på däck kan få avsedd effekt. Dessutom kan det sannolikt även få den bieffekten att även seriösa drar öronen åt sig. Vad gäller priset uttalar jag mig inte då det nästinstill alltid leder till personangrepp då det gäller 3 serien.

Säg vad du tycker, alla har rätt till sitt pris eftersom jag utgår vad de ligger på bytbil samt blocket och då ligger jag ett antal tusen under de flesta. Eventuellt kanske jag byter bil kompis som skall köpa en Impreza sti för 390 tkr och då tycker jag att vi borde kunna få ut runt 140-150 tkr för byte för en sån dyr bil.

Devan
Inga svar.....
Du
1.604
Dutta
Bmw 525iM-03
A6 avant quattro 2.7t 6vxl
5 år gamla bilar är inget värda i bilhandlares ögon skulle nog försöka sälja privat till det sista.Annars är det en trevlig bil som du har.
da
1.042
danragn
BMW Z4 M Roadster
BMW 520 M Sport
Dyrt =) .... Får juh 330 för samma pengar... Hehe

/Daniel
Jag vet hur jag har skött bilen . Jag har lagt ner mycket tid och pengar på den. Den är riktigt rolig att köra. De flesta 330 som jag sett ligger runt 190-250 tusen. Sen beror det vad man är ute efter för mig är det viktigt att bilen är mycket välskött. Men får jag inte de pengarna jag vill ha så behåller jag den. Det är en jävligt bra bil.
Alltså ska du inte sälja bilen. Du bara testar om någon vill betala det du vill ha, det är skillnad.
Det står två olika priser i annonsen, vilket förvirrar lite.
da
1.042
danragn
BMW Z4 M Roadster
BMW 520 M Sport
Om du behåller bilen så är den bara värd 100 tusen nästa år om inte ens det... För nya 3 serien är juh på väg ut på marknaden..

/Daniel
Danragn:
Hitta 330 Ci för 150 kkr?
De blir nog snudd på omöjligt. Kanske att du hittar ett vrak i utlandet för dom pengarna, men hur kul e det?

Att en e46 ci skulle tappa 1/3 del av sitt värde i samband av lanseringen av e90 Ci ser jag som föga troligt.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Jag vill sälja bilen eftersom jag skall köpa en annan men får jag inte ut de pengar jag vill så säljer jag den inte. Priset är 149 tkr vilket jag anser är rimligt med tanke på hur väl jag skött bilen. Jag har utgått vad de är värda på marknaden allstå blocket och bytbil.
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Priserna som begärs på bytbil och Blocket är INTE vad bilarna är värda på marknaden. Dessa priser är vad säljarna begär för sina bilar och det är många gånger stor skillnad mot var bilarna verkligen säljs för. På Bytbil är det handlare som säljer vilka alltid lämnar någon typ av garanti. Att köpa av handlare ger också enklare möjlighet till finansiering än när man köper av privatperson.

Att sätta ut i annonsen att prutare inte är välkomna gör att en del seriöst intresserade inte kommer att ringa dig. Prutning är något man i de flesta fall måste låta köparen få göra då det handlar om psykologi. Bättre att sätta ett högre utgångspris och ha möjlighet att gå ner. Om köparen känner att han kan pruta ner bilen några procent så känner han att han kommer att göra en bra affär och chansen till affär är nära.

Om ditt pris är rätt eller fel har jag ingen åsikt om men som oftast så värderar säljaren bilen högre än köpare och sanningen ligger väl oftast mittemellan.

___
//Ulf
150 tusen för en importerad 323 med 4 ägare.....för det priset annonseras flertalet svensksålda liknande bilar med max 2 ägare.
Jag tror inte det spelar någon roll för köparen hur väl du anser dig ha skött din bil, det är nog köparens uppfattning som spelar roll i det sammanhanget.

Ex: Länk
Länk
Jag tror det är så som Pistolas uttrycker det. "Alltså ska du inte sälja bilen. Du bara testar om någon vill betala det du vill ha, det är skillnad." Det är inte något fel i att göra på detta sätt. Det skulle jag också kunna tänka mig att göra men om man verkligen vill bli av med sin bil så skall man inte enträget försöka intala sig själv att bilen inte är mindre värd än X kr för då får man aldrig sålt den.
Det stämmer att det är upptill köparen, självklart kan jag förhandla om priset. Det stämmer också att det finns många svensksålda för detta pris men fortfarande så är det stor skillnad på utrustning. Jag är inte heller så förtjust i import egentligen men eftersom denna endast hade gått 700 mil i Tyskland och hade full servicebok från Bmw danderyd tyckte att köpet var bra. Jag är oerhörd pedantisk när det gäller bilar så fort vid minsta lilla fel så fixar jag det. Bilen är helt genomgången av JWR och de är rätt duktiga på vad de gör och han sa att det är inga som helst fel på bilen. Men som sagt det är upptill köparen som avgör värdet på bilen.

Devan
Nu är bilen sänkt till 144 tkr vilket jag anser är ett mycket bra pris.

Devan
Degen,

hoppas att det går vägen. BMW är inte den mest lättsålda bilen precis.

Japp det hoppas jag också. Det är med sorg säljer den...

Devan
da
1.042
danragn
BMW Z4 M Roadster
BMW 520 M Sport
Fanns två st 330ci M2 till salu för 160 tusen vardera en på 6500mil och en på 10000mil nu finns det en långmilare för 139 tusen på blocket så det så..

/Daniel
Du menar denna:

Länk

...faktiskt väldigt billigt, men också 19500 mil...men å andra sidan ganska bra utrustning...

/ Joakim

Länk
Det finns alltid billiga ex. Men skulle dock kolla upp deras historik noga. Det är dock väldigt bra pris annars. De som har testat min bil är hittills väldigt nöjda. Personligen skulle jag inte bara stirra mig blind på priset.

Devan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.