AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
1.000

Lahega fälgrengöring på dunk

St
1.089
Stente
För tillfället ute ur BMW-träsket.
Var inom Autoexperten och kollade efter detta medel efter tips på siten.
Säljaren visade mig till dunken som var på 2,5 liter och skulle spädas typ 1:5 till alufälgar. Han sade att den var mycket bra och fördelen är som sagt att medlet inte rinner av.

Fine tänkte jag, kostar väl som en halv månadslön men den måste ju vara billigare än mackarnas snordyra fälgmedel på sprayflaska. Dessa är det ju dessutom ett rent h-te att få ut sista 25% på och totalt omöjligt med de sista 10% om du inte öppnar flaskan och kastar medlet på fälgarna....

Priset för dessa 2,5 liter visade sig vara 83:-. OK, betala och spring innan han upptäcker felet tänker jag. En sprayflaska på 0,5 liter kostar ju lätt 60:- på en mack.

Så jämförelsevis, om jag köper 15 liter på en mack till ett literpris av 120:- blir detta 1.800:-. För Lahegas erkänt bra produkt betalar jag 83:- för 15 liter.

Även om jag inte spär ut Lahegas utan kör 1:1 så blir motsvarande kostnad på ful-macken 300:-.

Förresten, någon som vet vilken blandning som är bra? På bruksanvisningen står det typ 1:5 till alufälgar och 1:10 till plåtfälgar.

Nu har jag iofs inte testat medlet än, men det skulle förvåna mig om det är sämre än andra fälgrengöringsmedel.
Visa användare
2.093
Andersson_CSI
ALPINA D3 Biturbo Touring Allrad
Låter nästan för bra för att vara sant:o)
Blir till att bege sig till Autoexperten sanbbast möjligt innan dom inser att dom kan lägga på ett par 100% på priset:)

/Fredrik

"Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen."
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.