AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.935

Har problem att sälja min 540i - 97

Sida 1 av 2
Har ni ngt tips på textförbättring eller fotografering ?
Manuell låda, 15400 kontr mil, 104.000:-

Inredningen är lite annorlunda med svart skinn o nån form av lilametall look istället för trä. Är detta värt att ha med på bild ?

Priset är bland det lägsta jag har sett på E39 540.
Sorry, jag glömLänk länken...
nu då...

Länk
li
1.959
liste
535i -89
Bilden är inte direkt säljande (bilen ser nästan smutsig ut) och kanske skulle texten vara lite mer direkt och väldisponerad...? Fler bilder är alltid ett plus. Ta fler bilder och lägg upp nånstans och länka dit från annonsen, eller annonsera på Powerbörsen där du kan ha fler bilder.

Priset är inte så där LYSANDE lågt, faktiskt. Utan att veta nånting alls om din bil så saknar jag direkta argument för att köpa just din istället för denna Länk som jag inte heller vet ett dyft om. Priset skiljer sig ju ganska mycket, så spontant skulle jag vara mer intresserad av "konkurrenten" än av din bil, förutsatt att jag inte verkligen ville ha manuell låda och inte tålde silvermetallic.

Mina 3 eurocent. :)
Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
Jag tycker du ska stryka " ej ful träinredn utan typ kolfiberlook"
Att nån skriver "typ" får mig att leta efter annan bil.
Nedvärdera heller inte träinredningen, många tycker det är snyggt och tar illa vid om du skriver att det är fult.
Fullskinn?? Du menar att bilen har skinnklädsel? Eller har den utökat skinn?

Specificera utrustningen och allt annat. Gör det lättläst för ev. spekulant. Dela upp texten i stycken m.m. Människan e lat och du ska fånga spekulantens intresse... Du ska få personen att vilja ringa dig och fråga mer om bilen.

Detta är en bra annons enligt mig: Länk
Lättläst och mycket info.

Hoppas det hjälpte lite...

Schnelle fart, Härliche fart.
kilroy
angel1000*Jag ska vidarebefordra länken till min morbror. Han är ute efter en manuell 540 E39.Mvh kilroy"En arkeolog är en man vars karriär ligger i ruiner"

Känns som om förväntningarna om pris är ganska höga. Ett förslag kan vara att sätta ut ett riktigt lågt pris och få budgivning.

Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Är väl inte direkt nått överpris man "borde" få den pengen för en fräsch påkostad 540 dessutom med manuell låda som en del letar efter. Men som sagt soppan kostar flis och många drar nog öronen åt sig, Och "borde" får väl ses som ett önskemål tyvärr hur som helst är det ju väldigt mycket bil för en "liten" peng egentligen.

///MVH Hasso
Länk
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Opps Glömde.
Bilden är inte bra bilen "syns" inte.
Bilden på Listes exempel är mycket mera tilltalande, (dessutom känns det som man nästan får bilen till skänks för det priset)

(herr gaspedal: Kenta är försäljare ut i fingerspetsarna och det märks väl på hans annons :DD men den är bra.)

///MVH Hasso
Länk
Visa användare
2.093
Andersson_CSI
ALPINA D3 Biturbo Touring Allrad
Lite åsikter (en del har tagits upp av tidigare talare men jag tar upp det som jag anser vara viktigt)

- Bilden är inte bra. Den ger ett sunkigt intryck.
Detta är ett stort problem eftersom bilden är det första man ser och därmed ger" det första intrycket". Blir inte det första intrycket bra ringer iaf jag på någon annan bil till att börja med.

- Styr upp texten mer, Just nu är det ett stort kaos som gör det mycket svårt att få veta vad man vill.

- Ang. panelerna, Skriva inte "ful träinredning" Om trä är fult eller inte är en subjektiv åsikt. Dvs upp till varje enskild spekulant.

- Att göra en värdering utan att ha tittat på bilen känns inte rätt från min sida men generellt kan man säga att det ofta tar tid att bli av med en 8 år gammal BMW med bränsleslukande V8 under huven om man inte vill skänka bort bilen.

Lycka till med försäljningen.

/Fredrik

"Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen."
kommer ut en ny om några minuter (hoppas jag).

Där jag ändrat texten samt en bättre bild.
nu så, är detta bättre ?

Länk
vad jag kan se är min just nu billigast
li
1.959
liste
535i -89
Den nya bilden är alldeles för ljus. Bilen ser fortfarande skitig och ovårdad ut. Justera ljus/kontrast i ett bildbehandlingprogram.

Texten är OK, men helt ärligt så är den fortfarande inte bra.
Svart - är det metallic eller solid lack? Skriv gärna ut namnet.
Skinn - vilken färg? Sportstolar? Komfortstolar?
Fjärrbensinvärmare - använd den korrekta benämningen istället.
Metallook på lister, ej trä - låter som aluminiumfärgade lister.
Rattkontroller - använd den korrekta benämningen istället.

"Ifylld servicebok finns" låter som att det saknas en massa stämplar. Gör det inte det - skriv det.

18-tumsfälgarna är INTE original, utan kopior.

Sen förkortar du en del saker (som "Klimatanl" och "Nybesikt") och andra saker inte. Gör det enhetligt genom att inte använda förkortningar alls.

Som spekulant vill man också veta om/när bilen är importerad, antal ägare utomlands och i Sverige, när bilen senast är servad, varför det sitter "metallkatalysatorer" på bilen och vad de är bra för, om det finns rost/bucklor/repor/saker som inte funkar etc etc etc.

Nu har jag sågat annonsen sönder och samman! *sorry*
sj
813
sjoberg
Kia Stonic 1.0 T-GDi -20
BMW 340i Touring -18
Personligen tycker jag det är jobbigt när man inte kan se regnr...
Vill liksom gärna göra en liten "bakgrundcheck" innan jag ringer på en bil.
Ex har en bil funnits i landet i 2 år och haft 12 ägare är jag intresserad så varför slösa bort min och hans tid?!?

Sjöberg
kilroy
Man kan ju ha massor med synpunkter på hur man utformar en annons...personligen tycker jag annonsen är så pass OK att om man är intresserad av en manuell 540 E39 så är informationen tillräcklig för att man skall lyfta telefonluren...Mvh kilroy"En arkeolog är en man vars karriär ligger i ruiner"

li
1.959
liste
535i -89
Kilroy - Vad jag förstår har han haft annons ute ett tag och inte fått någon respons. Jag tror att mina tips är säljande. De hade iaf fått MIG mer intresserad av bilen och det är ju faktiskt bara mig själv jag egentligen kan tala för. Det är fullt möjligt att den "räcker" som den är för många, men den gör inte det för mig. Jag hade fortfarande ringt på den andra bilen jag länkade till före Angel1000:s.
liste... klockren kritik, just vad jag ville ha.

Kommer ÄNNU en ny annonsom några minuter.
vad gäller bilden tycker jag den är ok, inte mer.
Men har inget bildbehandlingsprogram.

Är tyvärr ingen fotograf till yrket.

MEN NU TILL DET ROLIGA, DET HAR RINGT 2st. PERSONER.
(varav en just nyss)
BÅDA SKA KOMMA O KOLLA PÅ BILEN.
SÅ PRISET ÄR NOG INTE FÖR HÖGT.

En av killarna hade varit o kört en utannonserad -97 från Blocket.se för ca 90.00, mmmmmm, kan det vara den bilen du länkade. Problemet med den bilen och ytterligare en som den killen hade kollat på var att motorerna knackade...?
da
1.042
danragn
BMW Z4 M Roadster
BMW 520 M Sport
Lät juh illa på en sån ny bil.. Då är juh ditt pris rätt...

/Daniel
Håller med, men det var vad killen sa.

- 'hoppas din e ok, för jag har varit o kört 2st innan, båda kanckade' - sa han.
li
1.959
liste
535i -89
NU!! :) Nu blev annonsen mycket bra! Blir nog nästan lite sugen... ;) Helt ärligt så får man ett MYCKET bättre intryck av bilen i denna version av annonsen. Tidigare kändes bilen ganska "sådär", men nu känns den stabil och man blir sugen på att titta närmare - precis som det ska va!

Får du inte den såld nu så blir jag förvånad.

Lycka till!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.