|
|
|
|---|---|
Philly |
ok, innan ni ens säger något så vill jag bara säga att jag är EMOT öppet filter, det är min lillebror som undrar, som nu blivit sugen på M3 när storebror Philly köpt en :D ok, då kommer frågan. Innan så hade jag en 316. Filtrets öppning mot lmm va 72 mm. M3an har 92mm (tror jag). Han ska INTE sätta fast den på lmm utan dra ett rör från lmm till filtret. Men går det dra ett rör från LMM till en reducer (siliconslang) med 92 mm anslutning för röret, och 72 till filtret. Eller ska man köpa ett filter med 92 mm öppning? alltså, det blir ju mindre luft med smalare rör till reducern, betyder det att det inte kommer in lika mkt luft då? hoppas ni förstår vad jag menar. ///M Powa |
|
hoppa över de där me öppet filter bättre me sport filter i original boxen som tex kn filter eller nått sånt blir för varmt me öppet M5 THE REAL POWER |
|
|
Man kan montera filtret nere vid dimljuset så är det kallt o skönt. Det har jag gjort på Kolfiber insuget. Går ner från 120mm ner till 100mm filter som ligger vid dimljuset. Funkar kanonbra, suger inte varmluft då varmluft stiger... |
|
|
Det blev en M3:a ändå, har diskuterat detta med dig förut =) .... /Daniel |
|
Philly |
hej! jag kör med KN insats, det bästa är endast bra nog :D ///M Powa |
Mr M3 |
insatts filter eller en cda box funkar bäst öppet filter i en m3a är som att strypa den om man inte tar upp ett hål i huven så det tar sin luft där ifrån. samma sak med en "reducer" om han promt vill ha öppet filter köp ett med 90mm öppning o sätt direkt på LMM. att sätta ett 75mm filter och sen en slang som är 90mm i andra änden är som att strypa den. m3 motorn är känslig på insugs sidan det behövs inte mycket för att den ska gå dåligt.testa med att starta den utan luftfilter boxen o sen sätt handen framför lmm du kommer märka att du behöver inte täcka mycket innan den börja hosta o gå illa. M3 för gata och stripp |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.