|
|
|
|---|---|
|
Skall titta på en 750ia-91 som har gått 21000 mil. Det läckte tydligen lite olja under bilen(endast lite), skulle eventuellt vara ngn packning. Kan det bli kostsamt? Samt att den startade i nödläge när det var kallt ute. Han har tydligen bara ett batteri(skall tydligen vara 2) Kan det vara så simpelt att den inte får tillräcligt med el när den skall starta? (händer aldrig på sommaren) eller kan det vara ngt värre? Mathias | |
|
Utgå inte från att fel på 10 år gamla bilar är billiga att laga. Flera saker som är billiga med henseende på tidsåtgågn och delar blir mycket dyra på en 750. Typ på en gammal Volvo kan man själv byta generator och och laddningsregulator. På 750 tar verkstad 2 timmar för den jobben. Samma med t.ex tändstiftsbyte. 2500 kr är ingen ovanlig pris. Åkte själv på packningsbyte nu på insug cylinder 7-12. 4000 kr för packingar. 8 timmar tog det BMW att byta de. Ursprunglig symtom..lätt oro på tomgång när kall..... stabil när varm. Aldrig mer en rostig Volvo ! |
|
|
Ja det är jag införstådd med, är det ngt särskilt jag skall kolla med ägaren om han har bytt på sistone som kan ruinera plånboken? Mvh Mathias |
|
|
om bilen läcker olja undertill skall du nog undersöka noga varifrån,även om det läcker lite nu,så kan läckan snabbt bli större,ex vis läckage mellan motor och aut.låda kann kosta upp emot 20000kr enligt bmw.det är nog en br ide` att testa bilen på bmw el m testcenter innan köp,så kan du ju kolla vad ev rep. kostar.sök på gamla inlägg så hittar du nog många bra tips! lycka till! torsk på v12 |
|
|
Oljeläcka! Garanterat att det är den packningen som går under hela blocket som är kass, en mycket vanlig sjuka på tolvan tydligen. Har sett här på forumet att det kostar mellan 7-9000 kr att byta på verkstad. Packningen kostar 243kr så man kan ju snabbt räkna ut att det inte är gjort i en handvändning. Det går att byta själv om man är lite klurig. Sök i forumet det finns numera många inlägg om 750. Felix Icq#133904233 |
|
|
Garanterat stora trågpackningen som läcker. bytade min själv o priset för packningen var som sagt 243:- Det är inget man bytar själv om man inte har tillgång till lyft,ska man göra det ordentligt så faår man ta ner växellådan. Jag gjorde istället ett hål i spränkåpan till lådan för att kunna ta de sista fyra skruvarna. sen går det att trixa dit packningen. Men som sagt inget man gör på en timme precis. A.T |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.