|
|
|
|---|---|
|
kom av en slump över en 535-88. den har ganska kass motor som nog måste bytas inom en snar framtid å då kommer ju naturligtvis tankarna på att lägga i nåt lite värre under huven... så det jag är ute efter nu är en 745 turbomotor, vet inte riktigt vad den har för beteckning? som jag kan förstå det ska ska den vara ganska lik min m30 jag har nu. den borde väl passa istort sett rakt på? kan jag använda min nuvarande växellåda å bakaxel? nånting mer som måste göras än att koppla in 745:ans styrboxar för att få det att funka? besiktning borde väl oxå gå att lösa iom att det är en -88 och att det bara är co:n som mäts. så länge man har en synligt fungerande kat och döljer turbon bra, eventuellt tar bort den så borde det väl inte finnas nåt annat att klaga på? | |
|
M106B32T eller M106B34T har de som beteckning. Ang. besiktningen så ska det väl inte vara så fruktansvärt krångligt att få igenom den... |
|
|
Motorn är en M30 även den. Frågan är om besiktningsmännen ser någon skillnad om du har den helt orginal. |
|
|
Näh, motorn är en M106 på 3,2l alt. 3,4l. I grund och botten må den kanske vara en M30... |
|
| ingen som har en bild på en sån motor så man kan se vad som skiljer osv? | |
|
Länk Länk Länk |
|
|
tackar så mycket, precis vad jag behövde! plockar man undan turboprylarna på den så lär det ju inte vara nåt problem med besiktningen iaf! verkar vara dålig tillgång på dessa motorer, hittar ju inga!:( |
|
|
Fortfarande en M30. Köpte en för ett par veckor sedan... Finns fortfarande lite saker kvar tillsalu då jag bara skulle ha underdelen. |
|
| den riktiga beteckningen är antingen M102T eller M106T men mkt riktigt är det ett M30 block | |
|
så där ja, nu var motorn beställd iaf!:) 6000:- för motor plus alla delar runt om... läckte dock vatten i toppen men man får väl hoppas att det räcker med planing å ny packning... vettigt pris? |
|
| förresten...klarar man sig med originalkopplingen och passar min låda rakt på? | |
| kopplingen orkar inte mer tyvärr | |
|
Vad beställde du för motor? 3,2 eller 3,4? Varifrån? |
|
|
det var en 3,4 liters från en privatperson i trelleborg. så vilken koppling bör man ha till den? |
|
|
En 618nm tryckplatta med organisk lamell. Sök efter beg./nytt på Blocket och Länk |
|
|
tackar för det! kommer min nuvarande växellåda och bakaxel palla med motorn då? |
|
| Om lådan och klumpen är i bra skick så är det drivknutarna som ska ge upp först av allt i drivlinan. | |
|
När det ändå är på tal om dessa motorer så har jag en fråga om det går att använda en annan kabelhärva till en M106? Jag har en sån motor och allt till den utom kablarna. Ska in i en E30. Det kanske till och med är någon som har en härva att sälja? //Peter Sorry för att jag snodde tråden lite... :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.