|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Fan, grabbar, i XJ40 sitter det mestadels BOSCH!!!! GLÖM Lucas-problematiken! Den var litet "charmigt kass", på 40, 50, 60-70 o 80-tals-vagnar, men finns endast i liten utsträckning i senare XJ-40! Bruksvärdet, det beror helt enkelt på hur vagnen är skött! En Jaguar köper man INTE för att man skall "Volvo-bruksa" utan för att man ÄLSKAR den som förteteelse (en av de vackraste vagnar som någonsin producerats)! De går BRA! Framförallt 4.0:an o tex. SERIES I 4.2:an jag ägde! (0-100 på 8.4 (BMW 528i), o gjorde litet knappt 225Km/h) Jag har ägt ett antal Jaggor, o den mest sinnessjuka var SI XJ V12-72 3XSU-bestyckad E-Type topp! (275HK) SWB, med en bränsleförbrukning som fick ALLA att bara baxna ;-) Vid kallstart RANN bokstavligen oförbränd bensin ur de bägge utblåsen, och det "stack" i ögonen, när man stod bredvid, o lät henne komma igång till arbetstemp....Men DRA ÅT HELVETE, VAD HON GICK!!!!! 7:er, släng Er i väggen!!!! O vilken väghållning!!! HUR fort som helst genom kurvor :-) I en 60-tals, 4-dörrars"Gran Turismo"-vagn!!! Det var bättre förr....! GE mig bara större plånbok...så jag kan TANKA ;oD Hur skönt är det inte med dubbla, kromade tanklock/o dubbla tankar, 120 liter, o switch-button: 60 Litre end- Switch - Next 60 Litres...!!! Låt Lucaspumparna jobba!!! (kör hellre en sådan igen, än en 750...) ... Denna var tamejfan lika rolig o snabb att köra, som det måste vara att att spaka en SPITFIRE!!! EKONOMISK KATASTROF, men man LER o njuter genom hela prövningen ;-) /WERK BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein,wie Sie,mein Bayrische Mädel. |
|
|
Förlåt, 3xSU-SAH80, bestyckade TOPPAR! (Dock med inkopplade automatchoke:ar) Skall det vara... fortfarande litet bakis...tydligen. Först BRÖL,g,gg, tändningstvekan...) o sedan Oiiiiiiiiiirrr "schtk"Oiiiiiiiiiiiiiiiirrrrr "schtk" Oiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiirrrrrrrrrrrrrrrrrrrrraaaoooowwwww!!!!! så som BRITISH V-TWELVE sjunger, vid FULL THROTTLE ;-) Man öppnar skuffen på bilen o hör det fina "tchick-tchick-tchick...." från Lucaspumparna, o känner mögel-bränsle o läderdoften....Finns det något finare??? /Ujuj, vad jag blir nostalgisk.... BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein,wie Sie,mein Bayrische Mädel. |
|
|
hmmm... som sagt hade jag en XJ40 4.0 Soveriegn 91a men jag kom aldrig överens riktigt med vagnen... fast det kanske var mig det var fel på....?? behöver jag tillägga att de blev ännu en 750 efteråt??! BMW CS #5139 |
|
|
Jaguar och BMW attraherar väl olika typer av människor antar jag, Jaguar saknar till viss del den där exaktheten i reglage osv, men samtidigt är trä och läderarbeten snyggare i Jaguar. Att de är slöa håller jag inte alls med om, en rätt ställd XJ40 pinnar på ganska bra och med strax under 400nm saknas inte kraft, vad ligger BMW 740 e32 på? |
|
|
Problemet med somliga nya Jaggor (X300, XK8) är en image som alltför många ägare är starkt knutna till, en image som jag gärna avstår ifrån. "Jag vill signalera att jag har j*vligt mycket pengar men kan inte ett skit om bilar, Jaguar är en klassisk lyxbil så en sådan får det bli." Det är ingen slump att man alltför ofta se någon storsvindlare åka fast på Nyheterna så äger han en XJ40 eller X300, kolla även i filmens värld; stämmer där också ;) |
|
|
Ja, jag kan inte fatta varför skurken alltid får köra Jaguar! Upprörande på min ära! Om Jaguars image är "Jag vill signalera att jag har j*vligt mycket pengar men kan inte ett skit om bilar, Jaguar är en klassisk lyxbil så en sådan får det bli.". Vad är då BMW:s? Även om det ju i och för sig är svårt att jämföra då Jaguar ju är en riktig lyxvagn, till skillnad från BMW och är mer premium-vagn. |
|
|
E38B12: Min erfarenhet är att skurken ofta kör BMW 7-serie. Både i verkligheten som på film. Vidare finns det även en "viss" attityd hos många BMW-ägare... |
|
|
Bjoerck: Har du sett 51 state? :) Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Alla tror man har ett lik i skuffen när man kommer med någon av 7'orna, det är halva nöjet med vagnarna :D Skulle man tvingas bli kriminell nån gång är bilen redan fixad. En jagga vore kul nån gång, naturligvis en gammal med lite spännande elsystem och annan krydda, de 'nyare' verkar ju vara precis som en vanlig bil bara. //Magnus |
|
|
Bjoerck, Glöm inte S-klasse ;) också skurkvagn. Men Jaguar är skattesmitarvagnen numero uno :) |
|
|
Jag tror på det här med att ekobrottslingarna kör jagga, maffianbossarna s-merca och torpederna 7-serie. //Magnus |
|
|
944_driver, Klockrent! Helt klockrent! |
|
|
944_Driver: Där har du rätt :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.