AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.071

Synpunkter på fälgar osv..

xe
621
xelerator
325IM TIC -90
328IC -96
tja grabbar...

nu e de såhär att jag har skaffat nya fälgar... vilka det är säger jag inte... det får ni se sen ;).....men kan säga att dem e jäää**igt breda ;)... tysk stuk alltså, o ja jag tycker att de e snyggast så hehe...

kan berätta så mycket som att de bland annat är femekrade och har en duktig kant... och dessutom ska jag lämna in dem för extra polering av kanten..

men då undrar jag om man kanske borde lacka om ekrarna oxo.. kanske i titan eller den här ljussvarta lacken som många fälgtillverkare kör med i år... kommer inte ihåg vad färgen kallades, men den var typ "ljus svart"...

så va tycker ni:
*köra som de e nu med silverlackerade ekrar
*lacka ekrarna i bilens färg
*lacka ekrarna ljussvarta
*ANDRA TIPS!!!

ge gärna synpunkter och vad ni tycker...

dessutom undrar jag var i stockholm man kan valsa skärmarna, gärna någon som nån har varit hos och kan rekommendera..

eller tycker ni att jag kanske borde skita i o valsa skärmarna och kanske vika in dem, men det känns lite b...

hur som helst... SKRIV PÅ FÖR FULLT NU ;)

........ HAHA ;p .....
Letar M-technic II paket *mums*
ji
729
jigga
428i coupé -2014
Tycker du ska låta dem vara som original, kanske putsa lite så det blänker ordentligt :)
Da
1.734
Daniel.F...
540i 6vxl touring-95 -Såld!
Borstade ekrar "centrum" och polerad ytterbana, Du kanske kan svarva nån MM på insida fälg så slipper du ful valsning.

Mvh Danne

-Never feel sorry for yourself.-
xe
621
xelerator
325IM TIC -90
328IC -96
ok.. så ni tycker att jag ska köra med originala silver lacken + en extra polering av kanten....

Daniel.F:
vet inte riktigt om jag e me på de du säger om att svarva någon mm på insidan av fälgen...

det är däcken som tar i skärmkanten fastän de e tysk stuk på de hela... som sagt breeeda fälgar hehe....att jag skulle svarva bort lite på insidan av fälgen ser jag inte vilken skillnad det skulle göra..förklara gärna...

........ HAHA ;p .....
Ja
1.557
JaJsEn
320IK -88
750IAL Highline -90
318I Touring -91
325IX -87
320I -92
R80/7 -78
ja gissar på att det är Borbets A 16x9" =) snyggaste fälgen till E30

har själv sånna på min diamantsvarta

polerade kanten själv (tog lite tid men med gott ressultat Länk )

detta året komemr jag att köra med dom som dom är nu men till nästa år skall ja lacka centrumet o ekrarna i volvos R-svarta (sitter på den lite murkare R-fälgen vet inte vad färgen heter igentligen) kommer nog att bli skitsnyggt på en svart bil

personligen så tycker ja att du skall lacka dom lite murkare i centrum o ekrarna o polera kanten ordentligt. blir skitsnyggt

mvh Erik Jakobsson

Enligt Haynes är man "Proffesionell mekaniker" =)
xe
621
xelerator
325IM TIC -90
328IC -96
JsJsEn:
hehe.. nää de inte borbet fälgarna.... dem e mycket fetare ;), enligt mig.... men kan lova en sak.. de kommer bli brett ;)..

hur polerade du upp dem, blanksvarva du eller körde du med autosol etc..

en sak jag undrar över... om man blanksvarvar kanten, kan man då få bort kantstötningar oxo????

........ HAHA ;p .....
xe
621
xelerator
325IM TIC -90
328IC -96
PS: kom på vad den sk "ljussvarta" lacken jag syftade på tidigare var.. de e hyper black jag syftade på...

skulle oxo va coolt o kunna köra med typ hyper lback med kromeffekt i.... eller??

........ HAHA ;p .....
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.